Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GfK: W 2016 r. siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła 89 mld euro

  • Autor: GfK
  • Data: 01-03-2017, 13:52
GfK: W 2016 r. siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła 89 mld euro
Fot. shutterstock

W 2016 roku siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła okrągłe 89 mld euro. Blisko 43% z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze. Wydatki na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują 2/3 siły nabywczej dla handlu detalicznego Polaków. Potencjał nabywczy na wybrane kategorie produktowe jest zróżnicowany regionalnie, co pokazują najnowsze wyniki badań GfK.

W 2016 roku Polacy dysponowali przeciętnie siłą nabywczą dla handlu detalicznego w wysokości 2 326 euro na osobę. Siła nabywcza mówi o przeciętnym potencjale wydatkowania w handlu detalicznym ludności zamieszkałej w danym obszarze.

Siła nabywcza dla handlu detalicznego w badaniach GfK została ujęta w podziale na różne grupy asortymentowe. 3 kategorie produktowe – żywność, odzież, artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują ponad 64% siły nabywczej dla handlu detalicznego. Reszta grup produktów uwzględnionych w badaniu stanowi jedną trzecią siły nabywczej pozostałej w gestii konsumentów do rozdysponowania.

Badanie GfK o sile nabywczej na wybrane grupy asortymentowe opiera się na różnych pomiarach i analizach zachowań zakupowych konsumentów w handlu detalicznym. Na podstawie tych informacji dotyczących konsumenta GfK Geomarketing wspólnie z ekspertami z GfK Polonia obliczył siłę nabywczą Polaków na wybrane grupy asortymentowe w ujęciu regionalnym.

Prezentowane dane są prognozą na 2017 rok nie uwzględniającą jednak prognozy inflacji. Dane odnoszą się do miejsca zamieszkania, a nie do miejsca zakupu. Dane są wartościami przeciętnymi dla wszystkich mieszkańców danego regionu.

Dane o sile nabywczej dotyczą wszystkich administracyjnych obszarów Polski – począwszy od powiatów, poprzez gminy, a na kodach pocztowych skończywszy. Możliwe są porównania międzynarodowe – GfK dysponuje analogicznymi danymi dla wielu innych krajów europejskich, w tym dla Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii i Szwajcarii.

Regionalna siła nabywcza dla linii produktów w handlu detalicznych służy jako podstawa do planowania działań sprzedażowych i marketingowych w przedsiębiorstwach z różnych branż. Takie zastosowanie wymaga określenia dystrybucji regionalnej siły nabywczej. Dane zapewniają również obiektywną podstawę do podejmowania decyzji związanych z planowaniem lokalizacji i ewaluacją, zarządzaniem kategorią i kontrolowaniem sprzedaży.

sila_nabywcza_dla_handlu_detalicznego_pl_03_2017.png

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH