Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GfK: Wartość koszyka zakupowego FMCG gospodarstwa domowego to ok. 11,4 tys. zł w skali roku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / GfK
  • Data: 16-10-2017, 22:03
GfK: Wartość koszyka zakupowego FMCG gospodarstwa domowego to ok. 11,4 tys. zł w skali roku
fot. shutterstock.com

Od września 2016 roku do sierpnia 2017 roku wartość zakupów produktów FMCG dokonanych przez pojedyncze gospodarstwo domowe wzrosła o 1,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - wynika z analizy Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Analizowany koszyk FMCG obejmuje produkty spożywcze, kosmetyczne oraz produkty do domu (artykuły dla zwierząt, chemię gospodarczą, artykuły z kategorii dom i ogród, książki i czasopisma, etc.).

W analizowanym okresie przeciętne gospodarstwo domowe dokonało średnio 406 aktów zakupowych (o 22 akty mniej niż w analogicznym okresie rok wstecz), wydając w trakcie pojedynczej wizyty w sklepie średnio 26 zł na produkty spożywcze (o 2 zł więcej), niemal 19 zł na kosmetyki i prawie 11 zł na produkty do domu.

Wydatki pojedynczego gospodarstwa domowego na produkty spożywcze stanowiły niemal 86 proc. wszystkich wydatków na FMCG. Największy udział w zakupach kategorii miały wydatki na mięso i ryby (22,7 proc.), nabiał (11,5 proc.) oraz na owoce i warzywa (11,3 proc.). Jednej trzeciej zakupów produktów spożywczych dokonano w sklepach handlu tradycyjnego, gdzie również kupowano najczęściej.

Udział wydatków na kosmetyki i produkty do domu w całym koszyku FMCG wyniósł odpowiednio 7,1 i 7,3 proc.

Największą część domowego budżetu na produkty kosmetyczne przeznaczono na artykuły higieny osobistej (32,1 proc.), kosmetyki dla dzieci (17,3 proc.) oraz środki ochrony skóry (17,2 proc.). Produkty z kategorii kosmetyków były najczęściej kupowane w drogeriach i tam również najwięcej na nie wydawano (57,7 proc. wydatków na tę kategorię).

W przypadku produktów kupowanych do domu, w analizowanym okresie przeciętne gospodarstwo domowe wydało na nie około 835 zł. Najwięcej pieniędzy przeznaczono na artykuły dla zwierząt (32,6 proc.) oraz chemię gospodarczą (30,3 proc.) . 32,5 proc. wydatków na kategorię zrealizowano w dyskontach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 126) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH