Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gigantyczne wyprzedaże w brytyjskich sieciach handlowych, w polskich sklepach tylko świąteczne promocje

  • Autor: TVN24
  • Data: 12-12-2008, 08:59

Brytyjscy zakupomaniacy zacierają ręce. W obliczu nadchodzącej recesji i spadającej sprzedaży, sklepy na Wyspach drastycznie tną ceny. I to na długo przed Świętami. Obniżki sięgające nawet 50 proc. to rozpaczliwa próba przyciągnięcia klientów. Czy my nad Wisłą także możemy spodziewać się takich wyprzedaży?

Na desperackie cięcia cen zdecydowało się w czwartek kilka największych brytyjskich sieci handlowych. Sygnał do walki o klienta dał Woolworths, który obniżył ceny swoich produktów o 50 proc. Powód? Znajdującej się na skraju upadku sieci nie udało znaleźć się inwestora, który mógłby ją uratować. Czarny dzień brytyjskiego handlu
Stuletnia brytyjska sieć sklepów Woolworths jest na skraju upadku. Jej dług... czytaj więcej »

W ślad za Woolworthsem poszły inne duże sklepy. Sieci House of Fraser, Currys, Argos, Boots, Sainsbury's, Waitrose, a nawet największy brytyjski detalista - Tesco. Ta ostatnia marka wprowadziła 50-procentowe obniżki na 1000 swoich produktów.

Sklepy tną ceny wszystkiego - taniej można kupić produkty świąteczne, żywność, napoje, meble, ubrania, zabawki. - To desperacki krok w desperackich czasach - komentują analitycy z londyńskiego City.

Brytyjscy handlowcy obniżają ceny, ponieważ obawiają się, że w obliczu spowolnienia gospodarczego klienci nie wydadzą na przedświąteczne zakupy tyle, co zwykle. Według Brytyjskiego Konsorcjum Handlowego, już w listopadzie wartość sprzedaży spadła o 2,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem.

- Sieci handlowe zdały sobie sprawę, że aby przyciągnąć klientów, potrzebują w tym roku czegoś więcej niż tylko obniżenia cen o VAT - tłumaczy Manoj Ladwa, analityk ETX Capital. Okres przedświąteczny jest dla handlowców szczególnie ważny, ponieważ realizują wtedy nawet połowę swoich rocznych zysków.

Czy zatem Polacy także mogą spodziewać się gigantycznych promocji? Niestety - wszystkich, którzy liczą, że także nasze super- i hipermarkety drastycznie obetną ceny, musimy rozczarować. - Wprowadzamy klasyczne przedświąteczne promocje, ale planów ogromnych wyprzedaży nie ma - mówi w rozmowie z tvn24.pl rzecznik Carrefour Polska Maria Cieślikowska.

Ogromnych cięć cen nie planują także w innych sieciach. - Ze względu na Święta rozszerzamy naszą ofertę, są promocje. Zmasowanych wyprzedaży jednak nie będzie - tłumaczy rzecznik Biedronki Paweł Tymiński. - Nie ma obaw co do tego, że kryzys mógłby zabić lub ograniczyć popyt - dodaje.

Polscy handlowcy zamiast przyciągać klientów bardzo niskimi cenami, stawiają na inne rozwiązania. - Prowadzimy przedświąteczną akcję marketingową - mówi Przemysław Skory z polskiego Tesco. Może się jednak okazać, że to nie wystarczy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie TVN CNBC Biznes, na Święta i prezenty Polacy wydadzą w tym roku ponad 20 miliardów złotych. Na pierwszy rzut oka to suma ogromna, ale już w porównaniu z 2007 r. niemal o miliard złotych niższa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH