REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Global Cosmed: 20-proc. wzrost jednostkowego zysku netto za 2014 r.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 19-03-2015, 11:59

Producent kosmetyków i chemii gospodarczej w segmencie private labels Global Cosmed, wypracował w 2014 r. 8,5 mln zł jednostkowego zysku netto. To wynik o 20 proc. lepszy od osiągniętego przed rokiem.

REKLAMA

W tym okresie przychody spółki wzrosły o ponad 8 proc. do 168,3 mln zł. Świetne wyniki to zasługa rosnącej liczby nowych odbiorców i wysokomarżowych kontraktów.

Plan na 2014 r. zakładał osiągnięcie 8,0 mln zł zysku netto, 10,5 mln zł EBIT oraz 142,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2014 r. Global Cosmed S.A. wypracował jednostkowy zysk netto w wysokości 8,5 mln zł wobec 7,0 mln zł w 2013 r. Zysk operacyjny wzrósł do 11,1 mln zł z 9,2 mln zł, a przychody wyniosły 168,3 mln zł wobec 155,5 mln zł. Powyższe wyniki są dużo lepsze od zakładanych.

- Kolejny raz zrealizowaliśmy przedstawioną rynkowi prognozę. Systematyczna poprawa wyników Global Cosmed jest konsekwencją sprawnie realizowanej strategii oraz wyznaczonych celów. Dzięki przeprowadzanym inwestycjom, w kolejnych latach, nadal będziemy generować wzrosty i umacniać naszą pozycję rynkową - powiedziała Ewa Wójcikowska, prezes Global Cosmed S.A.

W czwartym kwartale 2014 r. do Global Cosmed dołączyła spółka Global Cosmed domal GmbH. Na mocy połączenia skonsolidowana wartość obrotów rocznych Global Cosmed za rok obrachunkowy 2014 wyniosła 172,5 mln zł. Wartość wyniku z działalności operacyjnej 11,8 mln zł, zaś zysk netto wyniósł w tym okresie 9,15 mln zł. Przejęcie nie miało wpływu na jednostkowe wyniki finansowe, których dotyczyła prognoza.
Global Cosmed w całym 2014 r. skutecznie umacniał swoją pozycję rynkową. Spółka zwiększa eksport i zdobywa rynki zagraniczne. W efekcie udział przychodów generowanych poza Polską w całości sprzedaży wzrósł do 52% w 2014 roku wobec 36% przed rokiem.

- Naszą ambicją jest pozycja wiodącego producenta wyrobów kosmetycznych i chemii gospodarczej pod marką prywatną w regionie Europy Środkowej. W ubiegłym roku wykonaliśmy kolejny, duży krok na drodze do osiągnięcia tego celu - przejęliśmy aktywa niemieckiej spółki specjalizującej się w dziedzinie detergentów i środków czystości. Dzięki temu zwiększyliśmy swoje udziały w strategicznie ważnych dla nas rynkach. Rozszerzyliśmy też m.in. współpracę z dużymi sieciami drogeryjnymi na terenie Europy. Rozwój w skali międzynarodowej będzie kontynuowany w kolejnych latach - deklaruje Ewa Wójcikowska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH