Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Global Cosmed: Współpraca z zachodnimi sieciami daje szansę na większe marże

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 15-01-2013, 18:40

- Główny kierunek naszego rozwoju to Europa Zachodnia, szczególnie Niemcy. Choć obecni jesteśmy z naszymi produktami także w Europie Południowej, w sieciach z którymi mamy podpisane umowy ramowe - mówi Ewa Wójcikowska z firmy Global Cosmed. Rynki zagraniczne odpowiadają za 32 proc. przychodów firmy Global Cosmed, z czego 60 proc. przychodu z eksportu pochodzi z rynku niemieckiego.

Jak deklaruje prezes Wójcikowska rynek polski będzie zawsze najważniejszy dla firmy, jednak obecność na rynkach zagranicznych sprzyja rozwojowi Global Cosmed. - Tam mamy szanse uzyskiwać wyższe marże przy produkcji marek prywatnych na zlecenie sieci handlowych. Dlatego chcemy umacniać swoją obecność zarówno w Niemczech, jak i w Wlk. Brytanii, czy krajach Beneluksu. Firma w strategii krótkoterminowej nie planuje inwestycji na Wschodzie Europy, choć w przyszłości nie wyklucza tego kierunku.

Ze względu na międzynarodowy charakter większości dużych sieci, bycie dostawcą na jednym rynku powoduje, że firma ma łatwiejszą drogę negocjacji kontraktów na pozostałych rynkach obsługiwanych przez sieć. - Dobrą reputację dostawcy łatwo sprawdzić w obrębie jednej sieci. Wcześniejsze kontakty z siecią ułatwiają rozpoczęcie rozmów na nowym rynku - informuje Wójcikowska. I zaznacza, że polski rynek na przestrzeni ostatnich kilku lat przeszedł dużą zmianę. - Obecnie sieci są lojalne wobec sprawdzonych dostawców. Do rzadkości należą zmiany dostawcy wynikające z chęci maksymalnego zejścia z ceną. Obecnie dominuje model współpracy długofalowej z dostawcami, którzy spełniają wymagania sieci i są w stanie zaoferować powtarzalną, wysoką jakość- podsumowuje Wójcikowska.

Do głównych odbiorców produktów Global Cosmed S.A. należą krajowe i międzynarodowe sieci handlowe, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Kaufland, Carrefour. Pieniądze z emisji firma zamierza przeznaczyć na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wydajności i efektywności produkcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH