GlobalData: Millenialsi przedefiniują przyszłość handlu detalicznego
Sieci detaliczne powinny ponownie ocenić swoją strategię biznesową i możliwości technologiczne oraz przeanalizować, czy układ sklepu, systemy i procesy są zgodne z preferencjami zakupowymi millenialsów i post-millennialsów. Konsumenci należący do tych grup zamierzają bowiem przedefiniować przyszłość handlu detalicznego – ocenia firma Global Data.

Będąc wciąż pod presją czasu, millennialsi szukają wygody i elastyczności. Oczekują płynnego, wielokanałowego doświadczenia zakupowego i łączą kupowanie online, aplikacje mobilne i wizyty w fizycznych sklepach. Choć millenialsi używają platform i aplikacji handlu elektronicznego w większym stopniu niż poprzednie pokolenia, ponad połowa zakupów nadal odbywa się w sklepach stacjonarnych - podaje GlobalData.
Millenialsi potrzebują jednak zachęt do odwiedzania sklepów, takich jak: środowisko zakupowe kojarzące się z rozrywką, silne marki, z którymi mogą się identyfikować, obiekty rekreacyjne, kawiarnie oraz doświadczenia w postaci prób produktów przed ich zakupem.
- Ponieważ millenialsi nie zaprzestali odwiedzania sklepów stacjonarnych, detaliści muszą wdrożyć narzędzia analityczne, aby dopasować układy sklepów, systemy i procesy operacyjne zgodne z cyfrową dojrzałością i preferencjami tych konsumentów – oceniają analitycy GlobalData.
Andreas Olah, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData ocenia, że detaliści muszą również pracować nad swoimi strategiami w mediach społecznościowych i integrować je z programami lojalnościowymi, funkcjami obsługi klienta i różnymi aplikacjami mobilnymi. Powinni ponadto współpracować z silnymi markami, które są popularne wśród millenialsów.
Czytaj więcej w dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.