Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Globalne e-platformy przejmą nawet 40 proc. handlu on-line

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2015, 19:01

Detaliści przewidują dynamiczny wzrost sektora e-commerce i jednocześnie uważają, że do 2020 roku globalne platformy, takie jak m.in. Amazon i Alibaba staną się właścicielem 39 proc. światowego rynku sprzedaży detalicznej on-line.

Na podstawie badania "The Rise of Global Marketplaces” wywnioskowano, że sprzedawcy pozytywnie postrzegają perspektywy dotyczące swojej przyszłości – pomimo, że spodziewają się wzrostu udziału dużych e-platform na globalnym rynku detalicznym – sądzą, że ich firmy będą się rozwijać równolegle. Takie założenia opierają na dwóch aspektach: detaliści uznali wpływ e-sklepów na prowadzona przez nich działalność jako neutralny lub pozytywny, a ponadto wierzą, że będą funkcjonowali lepiej niż portale. Sektor e-commerce stanowi obecnie 15,1 proc. całkowitej wartości sprzedaży przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie Unii Europejskiej. Na podstawie analizy krajowych danych statystyk Eurostatu, Irlandia jest absolutnym liderem e-commerce – aż 52,1 proc. całkowitego obrotu pochodzi ze sprzedaży produktów i usług online. Wartość ta jest również bardzo wysoka w Czechach (29,3 proc.) i na Węgrzech (20,2 proc.).

- Globalny rynek e-commerce rośnie w dwucyfrowym tempie i nie jest żadnym zaskoczeniem, że równolegle zmianom ulegają postawy i wymagania konsumentów oraz graczy reprezentujących sektor handlu internetowego. Zrozumienie tych potrzeb z pewnością pozwoli najlepszym rosnąć dużo szybciej niż dynamika rozwoju e-commerce, a potwierdzają to Paczkomaty InPost, których wzrost w Polsce osiągnął w 2014 roku poziom prawie 100 proc. - mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

I dodaje: - Bez wątpienia w najbliższych latach na znaczeniu będą zyskiwać także globalne platformy e-sprzedażowe, co nie zmienia faktu, że kluczem do sukcesu i powiększania udziałów rynkowych wciąż pozostaje współpraca pomiędzy e-detalistami i operatorami logistycznymi. Przykładem jest nasze strategiczne partnerstwo z platformą Allegro, w ramach którego każdy e-sprzedawca może dodać do swojego zamówienia nowe możliwości dostawy: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Jest to najtańsza dostępna forma dostawy, a w każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru. Takie sojusze zawieramy na wielu rynkach, gdzie rozwijamy sieci Paczkomatów InPost – przykładem może być Banzai we Włoszech, największa w tym kraju platforma e-commerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jamen 23-06-2015, 11:45:
najważniejsze aby rynek sklepów internetowych sie stale rozwijał a usługi kurierskie zostały zastepowane przez tansze zamienniki
  • uzup 23-06-2015, 11:39:
rozwój paczkomatow to dopiero pozątek, kiedy in post ustawi sie za granica będą mogli własciwie rozwinac skrzydła
  • młynar 23-06-2015, 10:48:
e-handel to przyszłośc, i tylko ci roztropni wejda w ten rynek teraz, zamiast czekać latami:d

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH