Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Globalny rynek logistyki dla e-commerce urośnie do ponad 800 mld dol. w 2024 r.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl / PMR
  • Data: 11-10-2017, 12:56
Globalny rynek logistyki dla e-commerce urośnie do ponad 800 mld dol. w 2024 r.
fot. shutterstock.com

Rynek logistyki dla e-commerce na świecie do 2024 roku urośnie do ponad 800 mld USD. Obecnie największą część branży stanowią usługi transportowe. Najszybciej rosnącym segmentem są natomiast rozwiązania z zakresu e-fulfillment.

Według szacunków PMR, w 2020 roku sprzedaż online może stanowić już 10 proc. całego handlu detalicznego. W Europie największymi rynkami sprzedaży online są Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Rosja. Polska jest jednym z krajów o najwyższej dynamice wzrostu.

Logistyka coraz ważniejsza

Wraz z rozwojem e-handlu rośnie rynek usług dedykowanych sektorowi e-commerce. Jednym z takich obszarów jest logistyka, która w ciągu kilku ostatnich lat przeszła dużą transformację. Jeszcze kilka lat temu e-sklepy nie przywiązywały do tego obszaru dużej wagi. Dzisiaj większość przedsiębiorców sprzedających online ma świadomość rosnącego wpływu logistyki na proces zakupowy.

Rozwiązania dla e-commerce - jako flagowe usługi - oferują dziś najwięksi gracze branży logistycznej. Równocześnie na rynku funkcjonują podmioty specjalizujące się wyłącznie w obsłudze sklepów internetowych.

– Logistyka e-commerce musi odpowiadać na oczekiwania coraz bardziej wymagającego klienta e-sklepów, dlatego w całym procesie tak ważna jest dbałość o customer experience, czyli wrażenia kupującego. Kluczowy jest przede wszystkim niski koszt i krótki czas dostarczenia przesyłki, szeroki wybór opcji dostawy, sprawna organizacja procesu zwrotów produktów czy nawet estetyka przesyłek. Rozwiązania takie jak darmowa dostawa i zwrot, click & collect czy same day delivery coraz częściej są traktowane przez kupujących jako standard – mówi Artur Wojtaszek, prezes zarządu OEX E-Business.

Jak to robią najlepsi?

Rozwój usług logistycznych dla e-commerce wspomaga technologia, która w coraz większym stopniu umożliwia automatyzowanie procesów magazynowania, kompletowania i dostarczania przesyłek. W centrach operacyjnych Amazon czy Wal – Mart na dużą skalę stosowane są roboty, drony i inne technologie zastępujące pracę ludzi. Przekłada się to na bardzo wymierną optymalizację procesów logistycznych, które pozwalają e-sklepom budować przewagi konkurencyjne i skuteczniej przyciągać klientów.

E-sklepy mogą korzystać z najlepszych praktyk logistycznych bez konieczności inwestowania w zakup innowacyjnych technologii. Rozwiązaniem, które to umożliwia jest outsourcing. W takim modelu firmy z branży e-commerce zyskują dostęp do narzędzi dotychczas zarezerwowanych dla największych graczy z branży. Tym samym mogą oferować swoim klientom standard obsługi porównywalny z najlepszymi na rynku.

– Z outsourcingu logistyki w całości lub częściowo korzystają zarówno najwięksi giganci e-handlu, jak i mniejsze podmioty sprzedające online. Ci pierwsi chcą się skoncentrować na rozwoju sprzedaży, wydzielając obsługę innych procesów na zewnątrz. Drudzy chcą korzystać z najlepszych rozwiązań logistycznych, będących dotychczas poza ich zasięgiem – dodaje Artur Wojtaszek.

W modelu outsourcingowym oferowana jest także kompleksowa obsługa e-sklepu – od stworzenia platformy sprzedaży, przez działania marketingowe, logistykę aż po wielokanałową obsługę klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 465) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.