REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

GlobeScan: W 2011 r. znak Fairtrade rozpoznaje 25 proc. badanych

  • Autor: pr
  • Data: 30-09-2011, 15:33

Badania rozpoznawalności znaku Fairtrade są prowadzone regularnie od 2008 roku przez ośrodek badawczy GlobeScan na zlecenie Fairtrade International. W 2011 r. objęło również po raz pierwszy Polskę. Badanie zostało przeprowadzone drogą on-line wśród 506 konsumentów. Wynika z niego, że z wymienionej trójki najbardziej rozpoznawalny jest system Rainforest Alliance (33%), na drugim miejscu plasuje się Fairtrade (25%), a na trzecim UTZ Certified (16%). Oznacza to, że rozpoznawalność wzrasta.

REKLAMA

Polscy konsumenci mają wysokie oczekiwania odnośnie społecznej odpowiedzialności biznesu - 90% z nich uważa, że firmy mogą odgrywać znaczącą rolę w eliminowaniu ubóstwa. Trzech na czterech respondentów wyraża opinię, że pomimo kryzysu nie powinniśmy zapominać o potrzebach mieszkańców ubogich krajów.

W 2011 r. znak Fairtrade rozpoznaje 25% badanych, podczas gdy wg sondażu przeprowadzonego w 2009 r. przez firmę Gemius było to jedynie 11%.

Około połowa osób, które rozpoznają znak Fairtrade jest w stanie wymienić niektóre z korzyści, jakie ten system przynosi drobnym producentom w krajach ubogich, takie jak zwiększone dochody, ochrona środowiska naturalnego, zakaz pracy dzieci i monitorowanie działalności korporacji.

Niemal 90% respondentów zwraca uwagę na informacje zawarte na opakowaniach i jest to jedno z głównych źródeł informacji m.in. o Sprawiedliwym Handlu! Oprócz tego, 8 z 10 respondentów deklaruje, że kupuje produkty firm znanych z etycznych praktyk biznesowych.

Gdy przychodzi do decyzji zakupowych, 4% respondentów wybiera produkty ze znakiem Fairtrade na opakowaniu (głównie kawę, czekoladę i herbatę), choć najczęściej kupują je okazjonalnie, a nie regularnie. Prawdopodobnie odsetek ten byłby wyższy, gdyby produkty Fairtrade były powszechniej dostępne. Z badania wynika, że produkty ze znakiem Fairtrade są najczęściej kupowane w supermarketach oraz w sklepach ekologicznych i ze zdrową żywnością.

Osoby kupujące produkty Fairtrade ufają stojącemu za nim systemowi certyfikacji - 80% osób poleciłoby je swoim znajomym. 60% konsumentów produktów Fairtrade uważa, że są one jakościowo lepsze od niecertyfikowanych produktów. Przeciwnego zdania jest zaledwie 1% kupujących.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH