Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GlobeScan: W 2011 r. znak Fairtrade rozpoznaje 25 proc. badanych

  • Autor: pr
  • Data: 30-09-2011, 15:33

Badania rozpoznawalności znaku Fairtrade są prowadzone regularnie od 2008 roku przez ośrodek badawczy GlobeScan na zlecenie Fairtrade International. W 2011 r. objęło również po raz pierwszy Polskę. Badanie zostało przeprowadzone drogą on-line wśród 506 konsumentów. Wynika z niego, że z wymienionej trójki najbardziej rozpoznawalny jest system Rainforest Alliance (33%), na drugim miejscu plasuje się Fairtrade (25%), a na trzecim UTZ Certified (16%). Oznacza to, że rozpoznawalność wzrasta.

Polscy konsumenci mają wysokie oczekiwania odnośnie społecznej odpowiedzialności biznesu - 90% z nich uważa, że firmy mogą odgrywać znaczącą rolę w eliminowaniu ubóstwa. Trzech na czterech respondentów wyraża opinię, że pomimo kryzysu nie powinniśmy zapominać o potrzebach mieszkańców ubogich krajów.

W 2011 r. znak Fairtrade rozpoznaje 25% badanych, podczas gdy wg sondażu przeprowadzonego w 2009 r. przez firmę Gemius było to jedynie 11%.

Około połowa osób, które rozpoznają znak Fairtrade jest w stanie wymienić niektóre z korzyści, jakie ten system przynosi drobnym producentom w krajach ubogich, takie jak zwiększone dochody, ochrona środowiska naturalnego, zakaz pracy dzieci i monitorowanie działalności korporacji.

Niemal 90% respondentów zwraca uwagę na informacje zawarte na opakowaniach i jest to jedno z głównych źródeł informacji m.in. o Sprawiedliwym Handlu! Oprócz tego, 8 z 10 respondentów deklaruje, że kupuje produkty firm znanych z etycznych praktyk biznesowych.

Gdy przychodzi do decyzji zakupowych, 4% respondentów wybiera produkty ze znakiem Fairtrade na opakowaniu (głównie kawę, czekoladę i herbatę), choć najczęściej kupują je okazjonalnie, a nie regularnie. Prawdopodobnie odsetek ten byłby wyższy, gdyby produkty Fairtrade były powszechniej dostępne. Z badania wynika, że produkty ze znakiem Fairtrade są najczęściej kupowane w supermarketach oraz w sklepach ekologicznych i ze zdrową żywnością.

Osoby kupujące produkty Fairtrade ufają stojącemu za nim systemowi certyfikacji - 80% osób poleciłoby je swoim znajomym. 60% konsumentów produktów Fairtrade uważa, że są one jakościowo lepsze od niecertyfikowanych produktów. Przeciwnego zdania jest zaledwie 1% kupujących.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH