Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Głodny jak Millenials - czyli jak Pokolenie Y kupuje żywność

Millenialsi to obecnie aż 9 mln ludzi w Polsce. Są to bardzo zaradni, świadomi konsumenci, którzy chcą utrzymywać relację z markami, a nawet współtworzyć ich produkty. - Pewnym jest, że grupa ta w najbliższych latach będzie dysponować olbrzymią siłą nabywczą – prognozy mówią o tym, że ich wydatki w 2018 roku sięgną ok. 3,4 biliona dolarów w skali całego świata. Sprzedawcy i producenci sektora spożywczego prześcigają się zatem w tworzeniu nowych technik marketingowych i wykorzystywaniu nowych narzędzi, które umożliwiają skuteczne dotarcie do tej grupy - zapewnia Krzysztof Chojnacki, head of marketing w Agencji Freebee.

Głodny jak Millenials - czyli jak Pokolenie Y kupuje żywność
Krzysztof Chojnacki, head of marketing w Agencji Freebee/ fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 02-06-2017, 14:45

Wokół Millenialsów i ich zachowań konsumenckich wyrosło wiele mitów. Jednym z podstawowych jest twierdzenie, że większości zakupów dokonują oni w sieci. - O ile może być to prawdą dla części branż (np. dla sporego odsetka produktów RTV lub specyficznych, niszowych segmentów, jak np. unikalna i personalizowana odzież czy produkty rękodzieła), o tyle jeśli chodzi o produkty spożywcze – sklepy stacjonarne są wciąż najczęściej i najchętniej wybierane wśród przedstawicieli pokolenia Y - mówi Krzysztof Chojnacki.

Jak zapewnia ekspert popularność zakupów spożywczych online co prawda wzrasta – obecnie dokonuje ich około 23 proc. kupujących online, jednak dotyczą one jedynie konkretnych kategorii produktowych, najczęściej z długim terminem ważności (np. cukier, ryż, mąka). - Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami funkcjonującymi stacjonarnie – Tesco (18 proc.) i do niedawna Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8%) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). Spożywczy e-commerce sprawdza się tam, gdzie produkt jest z jednej strony prosty, z drugiej strony niewygodny w transporcie, lub na tyle egzotyczny albo ekskluzywny, że jest niedostępny w sklepach stacjonarnych. Aktualne prognozy wskazują, że e-commerce w sektorze FMCG na świecie do 2025 osiągnie wartość 130 mld dolarów. W 2015 roku wartość ta oscylowała w granicach 36 mln – nie można zatem lekceważyć jego potencjału - zapewnia Krzysztof Chojnacki.

Wygoda i dostępność to jedna z najważniejszych cech sklepów poszukiwanych przez Millenialsów – często licząca się dużo bardziej niż np. cena. Pokolenie Y kupuje w dostępnych „tuż za rogiem” sklepach typu convenience store, takich jak np. Żabka, prawie dwa razy częściej niż inne generacje.

więcej informacji:

millenialsi RSS ALERT    /    Krzysztof Chojnacki RSS ALERT    /    Agencja Freebee RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • millenials 2017-06-05 09:48:23
    sama racja. autentyczność, cykanie fotek, dużo pieniędzy zostawianych w knajpach. zastanawiam się, czy to jest cecha wielkich miast i lansu, czy może bardziej uniwersalna, że millenialsi bywają na targach śniadaniowych i biorą udział w kooperatywach spożywczych?
  • dan 2017-06-05 14:16:32
    do kolegi o nicku millenials: uczestnictwo w targach sniadaniowych i kooperatywach spozywczych jest raczej efektem trendu na programy/filmy/seriale kulinarne ktore nam obecnie w polsce jak i na swiecie serwuje telewizja. tak samo jak przez ostatnie lata trendem byly programy tv o tancu( taniec z gwiazdami , you can dance) gdzie nagle caly kraj (a glownie mlodzi) zainteresowali sie tancem i szkoly tanca zaczely powstawac jak grzyby po deszczu i pekaly w szwach od chodzacych na zajecia. trend na taniec powoli sie konczy. trend na kulinaria ciagle trwa ale kiedys sie skonczy. ale my tu gadamy o millenialsach a zaraz po millenialsach przyjdzie kolejne pokolenie obecnych 10 latkow ktore z tego co obserwuje nie bedzie wgapione caly czas w smartfon jak obecni millenialsi. obecni 10 latkowie na osiedlach wychodza z rowieśnikami \"na dwór\" gdzie graja w pilke , strzelaja sie zabawkowymi pistoletami tak jak kiedys moje pokolenie obecnych 35latkow. popularnosc wsrod 10-15 latkow fidget spinnerow jest tego koronnym przykladem. historia zaczyna zataczac koło i zjawisko millenialsow jest tylko chwilowe, bo zaraz przyjdzie zupelnie inne pokolenie podobne do obecnych 35 latkow. ostatnio zaczal sie na swiecie pojawiac kolejny trend tzw. \"nonline\" czyli rezygnacja z internetu i smartfonow albo przynajmniej ograniczenie korzystania. ja sie ograniczam do okoly godziny dziennie internetu i zauwazylem ze obecne pokolenie 10 latkow jak bawi sie na podworku to nie ma w reku smartfona.
  • milenials 2017-06-13 14:26:31
    do kolegi o nicku Dan: mój brat ma 9 lat i już wykazuje uzależnienie od tableta, laptopa i smartfona. dużo czasu spędza na dworze, ale jak jest w domu, to pędzi do komputera. porażka wychowawcza starych. tak więc nie wydaje mi się, by to pokolenie było bardziej \"wyłączone\". ono już się urodziło w tym świecie technologii, ja nie. pamiętam czasy sprzed komputera, wifi i smartfonów. raczej ja jako starszy millenials (mam 30 lat) odcinam się od online, nie mam nawet messengera w smartfonie, a w weekendy w ogóle go nie ruszam. leży na półce lub w torebce.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.161
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.