Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Google uruchamia usługę „Purchase on Google”, Facebook buduje sieć e-sklepów

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: pr
  • Data: 27-07-2015, 14:48

Google ogłosił uruchomienie nowej usługi „Purchase on Google”, która ma na celu ułatwienie e-konsumentom zakupu towarów bezpośrednio z poziomu reklam wyświetlanych na ich urządzeniach mobilnych.

Usługa znajduje się obecnie na etapie pilotażu i jest zarówno odpowiedzią na rozwiązania, które w zakresie uproszczenia procesu zakupowego online wprowadza Facebook, Pinterest oraz Instagram, jak i próbą dostosowania platform zakupowych do urządzeń mobilnych.

 W praktyce oznacza to, że wśród wyników wyszukiwania zostanie wyświetlony specjalny przycisk “kup”, który pozwoli e-konsumentom i użytkownikom wyszukiwarki Google na przekierowanie do witryny, gdzie będą mogli sfinalizować swoją transakcję – strona będzie obsługiwana przez wybrany e-sklep, jednak za jej hosting odpowiedzialny będzie Google.

O rozwiązaniach dla e-konsumentów myśli także Facebook, największy portal społecznościowy, który stara się wychodzić poza społecznościowy charakter i jedynie udostępnianie treści, co umożliwić ma stworzenie małych e-sklepów opartych o serwis.

Większość z nich wciąż znajduje się w fazie testów, ale część już umożliwia użytkownikom realizację procesu zakupowego od znalezienia określonego towaru, aż po jego nabycie. Jeśli eksperyment związany z uruchomieniem nowej usługi się powiedzie, właściciele e-sklepów będą mogli już nie tylko promować swój produkt za pomocą Facebooka.

Z kolei sam Facebook w przyszłości bez wątpienia będzie mógł mieć większy udział procentowy w zyskach ze sprzedaży towarów sprzedawanych za swoim pośrednictwem.

- Pomysł, który wdrażają w życie zarówno Google, jak i Facebook, jest całkiem naturalny i podąża za trendami na rynku e-commerce. Dla klienta pojawienie się nowych kanałów sprzedaży towarów oznacza przede wszystkim jeszcze łatwiejszy dostęp do oferty e-detalistów. Z kolei dla właścicieli e-sklepów nowe opcje promocji dostosowane do urządzeń mobilnych oraz portali społecznościowych w połączeniu z możliwością zakupu danego produktu to nic innego, jak znaczące poszerzenie grona potencjalnych klientów - komentuje Rafał Brzoska.

- Bez wątpienia na nowych rozwiązaniach chcą skorzystać także tacy giganci, jak chociażby Google czy Facebook. Niezależnie od tego, czy chodzi o stworzenie nowego kanału sprzedaży czy też generowanie jeszcze większych zysków z pośredniczenia w e-zakupach, w którymś momencie obie firmy będą chciały zbudować swój własny model logistyczny, tworząc tym samym idealne pole dla takich rozwiązań, jak na przykład Paczkomaty InPost – dodaje Rafał Brzoska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ilore 28-07-2015, 10:44:
Brzoska jest w Polsce jesdnym z niewielu gosci ktorzy na prawde mowia z sensem i znaja sie na biznesie
  • ignacyKras 28-07-2015, 10:33:
google musi wsadzic łapkę do wielkiego miecha jakim jest e-commerce
  • krakus 28-07-2015, 10:27:
Sprzedaż po prostu musi wejsc do sekcji mediów zarówno społecznosćiowych jak i najwiekszych gigantów a google do takich należy, prezes brzoska madrze mowi i na pewno nie bedzie obojetny na nadchodzace zmiany.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.