REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Google zainwestuje 0,5 mld dol. we własny e-sklep spożywczy

  • Autor: Recode/Management Today
  • Data: 08-07-2014, 10:03
Google zainwestuje 0,5 mld dol. we własny e-sklep spożywczy
Fot. Google

Jak poinformowało "Recode", informatyczny gigant Google zamierza zainwestować 500 mln dol. w rozwój swojego spożywczego e-sklepu Google Shopping Express. W ten sposób spółka chce rzucić wyzwanie konkurencyjnej firmie Amazon i rozwijanemu przez nią e-sklepowi AmazonFresh.

REKLAMA

Google Shopping Express dotychczas był rozwijany jedynie w San Francisco, Los Angeles i Nowym Jorku. Platforma umożliwia klientom zakupy takich produktów, jak żywność, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, ubrania, prezenty i aparaty cyfrowe. Pomimo zróżnicowania towarów, klienci nie muszą płacić za nie w różnych sklepach internetowych, a produkty dostarczane są przez jednego przewoźnika. E-sklep Google zapewnia darmową dostawę przez sześć miesięcy (później ma ona kosztować 5 dolarów).

Jak spekuluje "Management Today", usługa Google wkrótce może zostać uruchomiona także w Wielkiej Brytanii. Przemawia za tym fakt, że w 2013 r. zakupy spożywcze online zrobiło jedynie 16 proc. mieszkańców Stanów Zjednoczonych, ale aż 48 proc. Brytyjczyków.

Konkurencyjny AmazonFresh rozwijany jest od sześciu lat w Seattle, Los Angeles i San Francisco w Stanach Zjednoczonych, a od września 2014 r. ma być testowany także w minimum czterech miastach w Niemczech i Austrii. Jak w lutym tego roku informował "Bild", koncept AmazonFresh docelowo może zostać uruchomiony nawet na 40 rynkach. AmazonFresh dostarcza klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs. Wykorzystuje do tego swoją własną sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Grzegorz Wrześniewski 09-07-2014, 09:35:
Jeśli wiedzą co robisz w internecie, jakie strony oglądasz i czym się interesujesz, to już wiedzą co jesz :) To daje im ogromną przewagę nad innymi graczami wchodzącymi w e-commerce. Zastanawiam się jedynie czemu wchodzą we fresh, który jest b. trudnym tematem.

  • George Orwell 08-07-2014, 10:34:
Google wkrótce w Twojej lodówce
Wiedzą co robisz w internecie, jakie strony oglądasz, czym się interesujesz, teraz będą wiedzieć co jesz. 1984 staje się rzeczywistością

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH