Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Górnicka z Inquiry na FRSiH: Handel znalazł się w pułapce niskich cen

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2016, 17:15
Górnicka z Inquiry na FRSiH: Handel znalazł się w pułapce niskich cen
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. żelaznastudio

Znaleźliśmy się w pułapce –  mamy coraz  niższe ceny i agresywne promocje cenowe. Pytanie brzmi: co dalej? Jak z tego wybrnąć? Czy jest możliwe dalsze obniżanie cen? - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży w segmencie dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, co  oznacza, mamy do czynienia z coraz większą presją cenową - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.

Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.

- Niemniej rozwija się również segment convenience, ponieważ znaczna grupa konsumentów cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.

Agnieszka Górnicka wymieniła inne  trendy w polskim handlu – między innymi powrót do naturalności i regionalności. Rosnie zainteresowanie zdrową żywnością , a nawet „super foods” , zaś dyskonty coraz częściej oferują  produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach, takich jak pasaż przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.

Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego aż 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas, koszt dostawy oraz świeżość produktów.

- Oprócz handlu internetowego,  wg Agnieszki Górnickiej na świecie pojawiły się dwa interesujące trendy - grocerants i shoppertainment. Grocerants to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment to trend związany z wartością dodaną: chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło ciekawe  przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.

- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Handel nie wykorzystuje tego w takim stopniu, w jakim by mógł, ponieważ cały czas jest skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pamietajacy 18-10-2016, 17:30:
shoppertainment juz byl pare/parenascie lat temu obecny w kategorii hipermarketow a i czasami w supermarketach i dyskontach. kiedys degustacje byly tam na porzadku dziennym. albo wystepy a raczej chaltury znanych muzykow w hipermarkecie. teraz juz w sklepach nie ma ani degustacji ani chalturzenia muzykow. jak to spiewal kiedys big cyc w piosence "hipermarket" : "a przy nabiale z klanu aktorzy mogą na serku autograf złożyć". my shoppertainment juz kiedys mielismy i oby sie to juz nigdy nie powtorzylo.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH