REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Gorsze wyniki finansowe Almy. Spółka ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2016, 11:15
Gorsze wyniki finansowe Almy. Spółka ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 r.
Delikatesy Alma; fot. materiały prasowe

Alma Market podała wyniki finansowe za ubiegły rok. W roku 2015 nastąpił spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży z działalności kontynuowanej w porównaniu z rokiem 2014 o kwotę 93,0 mln zł do wysokości 1 563,6 mln zł, co oznacza procentowy spadek o 5,6 proc.

REKLAMA

Jak tłumaczy spółka w raporcie, zrealizowany spadek sprzedaży wynikał przede wszystkim ze spadku przychodów spółki spółki zależnej Krakchemia SA w wysokości 57,2 mln zł i spółki dominującej Alma Market SA w wysokości 34,4 mln zł.

- Grupa osiągnęła spadek zysku brutto na sprzedaży z działalności kontynuowanej o 9,7 mln zł tj. o 2,9 proc. Skonsolidowany zysk netto w 2015 roku wyniósł -145,6 mln zł, obniżając się o 145,4 mln zł w porównaniu z rokiem 2014. W 2015 roku obniżeniu uległy koszty związane z obsługą finansowania zewnętrznego, z którego korzystają spółki z Grupy Kapitałowej. W jego efekcie skonsolidowany wynik finansowy roku 2015 został obciążony kosztami finansowymi w kwocie -7,6 mln zł wobec -9,8 mln zł rok wcześniej. Oznacza to ograniczenie kosztów finansowych o 2,2 mln zł - napisano w raporcie.

Rok 2015 Grupa Kapitałowa Alma Market SA zamknęła stratą w wysokości 145,6 mln zł. Strata przypadająca akcjonariuszom Alma Market SA wyniosła 149,5 mln zł.

Jak podała spółka, na wyniki grupy wpływ miało także utworzenie odpisów aktualizacyjnych i utworzenie rezerw przez spółkę Alma Market SA. - Na konieczność aktualizacji wartości aktywów wpływ miały przede wszystkim negatywne trendy rynkowe w branży sprzedaży detalicznej, skutkujące spadkiem poziomu przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto. Jako drugi czynnik należy wskazać deflacje. Ponadto w wyniku weryfikacji rentowności poszczególnych sklepów, wskazano w sieci gorzej działające placówki. Ich słabe wyniki były przede wszystkim skutkiem nietrafionych lokalizacji - dodano w raporcie.

Czytaj także: Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.

Alma ograniczyła swoje plany inwestycyjne na 2016 rok, co oznacza zmniejszanie wielkości powierzchni handlowej poszczególnych lokalizacji i zamknięcie kolejnych lokali, celem zwiększenie rentowności sprzedaży realizowanej z 1 mkw. sklepu. - Ewentualne otwarcia nowych sklepów w 2016 roku związane będą z zamianą miejsca sprzedaży lub zajęciem nowego bardzo dobrze ocenionego miejsca pod względem możliwości handlowych - podała firma. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH