REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Gorsze wyniki finansowe Almy. Spółka ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2016, 11:15
Gorsze wyniki finansowe Almy. Spółka ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 r.
Delikatesy Alma; fot. materiały prasowe

Alma Market podała wyniki finansowe za ubiegły rok. W roku 2015 nastąpił spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży z działalności kontynuowanej w porównaniu z rokiem 2014 o kwotę 93,0 mln zł do wysokości 1 563,6 mln zł, co oznacza procentowy spadek o 5,6 proc.

REKLAMA

Jak tłumaczy spółka w raporcie, zrealizowany spadek sprzedaży wynikał przede wszystkim ze spadku przychodów spółki spółki zależnej Krakchemia SA w wysokości 57,2 mln zł i spółki dominującej Alma Market SA w wysokości 34,4 mln zł.

- Grupa osiągnęła spadek zysku brutto na sprzedaży z działalności kontynuowanej o 9,7 mln zł tj. o 2,9 proc. Skonsolidowany zysk netto w 2015 roku wyniósł -145,6 mln zł, obniżając się o 145,4 mln zł w porównaniu z rokiem 2014. W 2015 roku obniżeniu uległy koszty związane z obsługą finansowania zewnętrznego, z którego korzystają spółki z Grupy Kapitałowej. W jego efekcie skonsolidowany wynik finansowy roku 2015 został obciążony kosztami finansowymi w kwocie -7,6 mln zł wobec -9,8 mln zł rok wcześniej. Oznacza to ograniczenie kosztów finansowych o 2,2 mln zł - napisano w raporcie.

Rok 2015 Grupa Kapitałowa Alma Market SA zamknęła stratą w wysokości 145,6 mln zł. Strata przypadająca akcjonariuszom Alma Market SA wyniosła 149,5 mln zł.

Jak podała spółka, na wyniki grupy wpływ miało także utworzenie odpisów aktualizacyjnych i utworzenie rezerw przez spółkę Alma Market SA. - Na konieczność aktualizacji wartości aktywów wpływ miały przede wszystkim negatywne trendy rynkowe w branży sprzedaży detalicznej, skutkujące spadkiem poziomu przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto. Jako drugi czynnik należy wskazać deflacje. Ponadto w wyniku weryfikacji rentowności poszczególnych sklepów, wskazano w sieci gorzej działające placówki. Ich słabe wyniki były przede wszystkim skutkiem nietrafionych lokalizacji - dodano w raporcie.

Czytaj także: Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.

Alma ograniczyła swoje plany inwestycyjne na 2016 rok, co oznacza zmniejszanie wielkości powierzchni handlowej poszczególnych lokalizacji i zamknięcie kolejnych lokali, celem zwiększenie rentowności sprzedaży realizowanej z 1 mkw. sklepu. - Ewentualne otwarcia nowych sklepów w 2016 roku związane będą z zamianą miejsca sprzedaży lub zajęciem nowego bardzo dobrze ocenionego miejsca pod względem możliwości handlowych - podała firma. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH