Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grillowicze pomogą sieci Wal-Mart przetrwać kryzys?

  • Autor: Money.pl
  • Data: 15-05-2009, 15:53

Wczoraj największa sieć detaliczna w USA opublikowała swoje kwartalne wyniki. Zaskoczenia nie było, zysk prawie nie zmienił się i wyniósł nieco ponad 3 mld dolarów, a przychody zmalały o 0,6 proc. do 93,4 mld dolarów. Jak na czas głębokiego kryzysu w USA to i tak nieźle. Spółka stara się jak może aby przynajmniej utrzymać podobne wyniki - informuje Money.pl.

Kryzys, odbijając się na realnej gospodarce Stanów Zjednoczonych, spowodował zmianę przyzwyczajeń amerykańskich konsumentów. Amerykanie zaczęli więcej czasu spędzać w domach, swoich ogrodach czy w pobliskich atrakcjach - parkach, muzeach itd. Nie jeżdżą już daleko, bo trzeba zaoszczędzić na benzynie, nie wydają także pieniędzy na dalekie i drogie podróże. Powstało nawet nowe słowo na tego typu zachowania - staycation. To połączenie słowa stay (zostać) oraz vacation (wakacje). Co to ma wspólnego z gigantem handlowym?

Wal-Mart stara się wykorzystać każdą okazję do zarobku w czasach dekoniunktury. Już w tamtym roku rozpoczął akcję pod tytułem właśnie staycation i po publikacji wczorajszych wyników zapowiedział jej kontynuowanie.

Spółka tnie ceny i wypycha na widok kupujących takie przedmioty jak grille, namioty, zabawki do ogrodu, ogrodowe meble czy płyty dvd. Jak podała agencja Assiosieted Press sieć liczy także na dobrą sprzedaż żywności. Specjalnie dla tego sklepy mają tak się przeorganizować, aby obniżyć tzw. linię wzroku, czyli poszerzyć zasięg wzroku klienta. Wszystko po to, aby mógł on łatwiej dostrzeć najpotrzebniejsze produkty.

Wal-Mart wprowadza również strefy, w których będzie można kupić rzeczy za 1 dolara. Oprócz tego firma chce bardziej promować swoje hasła niskich cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.