Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grudzień jest wyjątkowym miesiącem dla e-handlu

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-12-2017, 15:03
Grudzień jest wyjątkowym miesiącem dla e-handlu
Fot. Shutterstock

Ze względu na przedświąteczny sezon zakupowy i poświąteczne wyprzedaże, grudzień jest wyjątkowym miesiącem dla branży e-handlu. Według analiz RTB House internauci w grudniu najchętniej odwiedzają e-sklepy i robią zakupy w poniedziałki, a najrzadziej w soboty. Od połowy grudnia wysokie zainteresowanie zakupami w Internecie zaczyna systematycznie spadać, co może przekładać się na wyższe wskaźniki sprzedaży offline. Mimo to, bezpośrednio w święta, w dniach 25 i 26 grudnia internauci najchętniej klikają w reklamy.

RTB House, działająca globalnie, polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zbadała zachowania internautów w sieci w grudniu, czyli w trakcie jednego z najgorętszych okresów zakupowych dla branży e-commerce. W tym celu firma przeanalizowała zagregowane dane z ponad 40 rynków w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W grudniu internauci najchętniej odwiedzają sklepy internetowe i robią w nich zakupy w dni robocze. Szczególnie popularne są poniedziałki, kiedy to użytkownicy odwiedzają e-sklepy nawet o ponad 17 proc. częściej niż średnia w miesiącu. Ponadto kupują w te dni nawet o ponad 38 proc. częściej niż wynosi średnia dla grudnia.

Z kolei soboty są najmniej korzystne dla branży e-commerce. Liczba osób odwiedzających sklepy internetowe jest w te dni nawet o ponad 8 proc. niższa niż średnia dla całego miesiąca, a liczba transakcji spada o ponad 22 proc. poniżej średniej.

W drugiej połowie grudnia, na tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt w e-sklepach oraz robienia zakupów zaczyna systematycznie spadać i osiąga najniższy poziom w Wigilię. W tym dniu e-sklepy odwiedza o 28 proc. osób mniej niż średnio w grudniu. Ponadto, liczba transakcji jest wtedy niższa od średniej dla tego miesiąca o prawie 41 proc.

Wyniki analizy komentuje Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland, RTB House: – Nasze wyniki potwierdzają, że praktycznie do połowy miesiąca zakupy w Internecie cieszą się dużą popularnością. Nagły spadek na tydzień przed świętami może być spowodowany przedświątecznymi przygotowaniami. Ludzie wolą wtedy nie czekać na dostawy, które mogą ulec opóźnieniu. Internauci w grudniu z reguły kupują w pierwszej połowie miesiąca, a nie na ostatnią chwilę. Oczywiście nie oznacza to, że w drugiej połowie grudnia należy zrezygnować lub ograniczyć aktywności reklamowe online. Warto wtedy skupić się na prezentowaniu ofert wspierających sprzedaż offline, mając na uwadze, że w dalszym ciągu klienci chętnie kupują w sklepach stacjonarnych.

Bezpośrednio w święta mało ludzi odwiedza sklepy internetowe, jednak osoby te często klikają w reklamy. W dniach 25 i 26 grudnia internauci robią to odpowiednio o prawie 11 proc. i 10 proc. chętniej niż średnia dla grudnia. Liczba kliknięć w reklamy, a także odwiedzin sklepów oraz liczby transakcji zaczyna z powrotem systematycznie rosnąć od razu po świętach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH