Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Alibaba notuje wzrost przychodów dzięki wykorzystaniu danych klientów

  • Autor: PAP
  • Data: 02-11-2017, 20:19
Grupa Alibaba notuje wzrost przychodów dzięki wykorzystaniu danych klientów
Fot. Shutterstock

Grupa Alibaba odnotowała 132-proc. wzrost przychodów netto od ubiegłego roku dzięki przetwarzaniu i analizie danych klientów sklepów internetowych należących do niej. Stanowią one aż 63 proc. przychodów firmy - poinformował "WSJ".

Przychody Grupy Alibaba niemal podwoiły się w drugim kwartale bieżącego roku dzięki rozwojowi sieci e-handlu należącej do holdingu. Według analityków, do wzrostu przychodów znacznie przyczynia się przetwarzanie danych klientów, które umożliwia lepsze dopasowanie reklam i analizę wydatków związanych z marketingiem.

Taobao i Tmall, dwie najpopularniejsze strony e-commerce w Chinach należące do Grupy Alibaba, poinformowały, że ich przychody wzrosły o 61 proc. w stosunku do ubiegłego roku i obecnie wynoszą około 8,3 mln dolarów.

Wyższe wydatki na reklamę w internecie znacznie przyczyniły się do wzrostu przychodów - oświadczyła Grupa Alibaba, wskazując przede wszystkim na możliwości personalizacji usług i bardziej dzięki temu skuteczne zachęcanie do dokonywania transakcji.

Grupa Alibaba rozpoczęła działalność 18 lat temu jako pierwszy chiński serwis internetowy mający łączyć sprzedawców i kupujących. Przez lata działalności firma rozwinęła się również w obszarach sprzedaży dóbr cyfrowych, usług chmury obliczeniowej, a także logistyki. Według "WSJ", ekspansja Alibaby ma również związek z rosnącymi stale przychodami Chińczyków.

Firma niedawno poinformowała również, że planuje przeznaczyć sumę większą niż 15 mln dolarów na badania naukowe i rozwój w dziedzinach analizy danych, obliczeń kwantowych oraz uczenia maszynowego.

W czwartek Grupa Alibaba podniosła swoje prognozy wzrostu za okres bieżącego roku podatkowego do poziomu pomiędzy 49 a 53 proc. Zwiększenie to ujmuje potencjalny wpływ sprzedaży poprzednio afiliowanej do grupy firmy Cainiao Smart Logistics Network.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s.e. 04-12-2017, 11:29:
czy na pewno mln, a nie mld $?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 621) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.