Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Baltona zwiększyła przychody o 24 proc., a zysk o niemal połowę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2012, 09:37
Grupa Baltona zwiększyła przychody o 24 proc., a zysk o niemal połowę
W 2011 roku grupa Baltona wykonała prognozę EBITDA, a prognozę przychodów przekroczyła o 7 mln zł

W 2011 roku notowana na rynku alternatywnym PHZ Baltona S.A. wypracowała 115 mln zł jednostkowych przychodów, co daje wzrost o ponad 32 proc. w porównaniu z 2010 rokiem. Z kolei 3 mln zł zysku netto oznacza przyrost liczony rok do roku o ponad 340 proc. (0,87 mln zł w 2010 r.).

Dobrymi wynikami może pochwalić się także cała Grupa Kapitałowa Baltona S.A. Jak podała spółka w raporcie skonsolidowanym za 2011 rok, przychody grupy ze sprzedaży przekroczyły 192 mln zł (wzrost o prawie 24 proc. rok do roku), a zysk netto osiągnął poziom 3,9 mln zł (przyrost o ponad 48 proc. w porównaniu do analogicznego okresu).

Z kolei EBITDA grupy wyniosła 10 milionów złotych i była o ponad 32 proc. większa niż w roku 2010. Zaprezentowane wyniki oznaczają zatem, że grupa Baltona wykonała zapowiedź EBITDA, a prognozę przychodów przekroczyła o 7 milionów złotych.

- Wyniki wypracowane przez Baltonę w 2011 roku należy uznać za bardzo dobre, nie tylko w segmencie duty free i travel retail, ale także na tle całej branży lotniczej, w której koniunktura ma istotny wpływ na osiągane efekty - ocenia Andrzej Uryga, dyrektor zarządzający PHZ Baltona SA.

W roku 2011 roku wzrost liczby pasażerów w stosunku do roku poprzedniego we wszystkich portach lotniczych wyniósł nieco ponad 6 proc., a w portach regionalnych (z wyłączeniem Lotniska Chopina w Warszawie) nie przekroczył 5 proc. - Oznacza to, że Baltona nie tylko korzysta z wzrostu liczby pasażerów, ale także znacznie poprawia efektywność sprzedaży w prowadzonych przez spółkę sklepach - mówi Andrzej Uryga. I dodaje, że dobrych wyników nie zmienił nawet kryzys w krajach arabskich na początku 2011 roku, który przełożył się na mniejszą liczbę podróży poza obszar Unii Europejskiej. A na tych kierunkach atrakcyjność zakupów wolnocłowych jest znacznie większa.

W ocenie zarządu Baltony perspektywy na rok 2012 są bardzo pomyślne dla regionalnych portów lotniczych, na których spodziewany jest wzrost ruchu lotniczego o ponad 8 proc. Dynamiczny rozwój tego rodzaju transportu dotyczyć będzie również europejskich portów lotniczych, na których Baltona coraz mocniej się angażuje. - Po ekspansji w Rumunii w 2011 roku spółka rozpoczęła budowę swojej pozycji we Francji, otwierając w marcu br. sklep na lotnisku w Montpellier - mówi Andrzej Uryga.

Okazją do wypracowania większej dynamiki przychodów przez Baltonę są również polskie lotniska. Spółka została m.in. wyłącznym operatorem strefy wolnocłowej w porcie lotniczym w Gdańsku oraz w Rzeszowie. Dodatkowo Baltona cały czas rozwija nowe formaty sklepów, które pozwolą spółce na zapewnienie pełnej oferty handlowo-usługowej w portach lotniczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.