Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Grupa Chorten: Mija czas zachłyśnięcia się zachodnimi produktami

- Jeszcze do niedawna klienci pytali o zachodnie marki, bo panowało przekonanie, że tam mają lepszą technologię wytwarzania. A teraz klient już nie prosi: „daj mi niemiecką czekoladę”, dziś ludzie pytają mnie, czy produkt jest z Polski, bo wiedzą już, że lepiej zrobiony - mówił Stanisław Panasiuk, właściciel trzech sklepów partnerskich Grupy Chorten z Białej Podlaskiej, podczas II Targów Ogólnospożywczych Grupy Chorten, które odbyły się 2 września na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

Grupa Chorten: Mija czas zachłyśnięcia się zachodnimi produktami
fot. shutterstock

Mimo że najnowsze badania rynku wskazują, że 70 procent Polaków woli kupować polskie produkty, to ta deklaracja nie zawsze wiąże się ze świadomością, co jest tak naprawdę polskie. Nie do końca też rozpoznajemy polskie sklepy - informuje Grupa Chorten, która stara się promować zakupowy patriotyzm i prowadzi kampanię „Kocham Polskę – kupuję w polskich sklepach".

- Nie ma wolności bez gospodarczej niezależności. A tej niezależności nie będzie bez silnych polskich firm, dlatego trzeba budować świadomość Polaków, by wspierali polską gospodarkę, tak jak robią to np. Niemcy. Te pieniądze wydawane tutaj na miejscu wracają choćby w postaci podatków – mówiła Magdalena Szabłowska, dyrektor do spraw eksportu w Grupie Mlekovita podczas II Targów Ogólnospożywczych Grupy Chorten, które odbyły się 2 września na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

Podkreślała, że firma, która ma w 100 procentach polski kapitał nie bała się też wprowadzić na sklepowe półki marki mleka pod nazwą „Polskie”. Zaznaczała także, że firma, która tworzy najcenniejszą polską markę i z powodzeniem zdobywa rynki zagraniczne eksportując do 80 krajów świata, stara się mocno współpracować lokalnie. To właśnie wywodzące się z Podlasia sklepy PSS Społem Białystok i te pod szyldem Grupy Chorten jako pierwsze testują wszystkie wprowadzane przez Mlekovitę innowacje.

O tym, że mija czas zachłyśnięcia się zachodnimi towarami mówił Stanisław Panasiuik, właściciel trzech sklepów partnerskich Grupy Chorten z Białej Podlaskiej.

- Jeszcze do niedawna klienci pytali o zachodnie marki, bo panowało przekonanie, że tam mają lepszą technologię wytwarzania. A teraz klient już nie prosi: „daj mi niemiecką czekoladę”, dziś ludzie pytają mnie, czy produkt jest z Polski, bo wiedzą już, że lepiej zrobiony - stwierdził Stanisław Panasiuk.

Janusz Kulesza, zastępca prezesa PSS Społem Białystok zaznaczał, że jeśli chodzi o produkcję, to firma wykorzystuje surowce z najbliższej okolicy i to też jest przejaw patriotyzmu lokalnego.

- W produkcji bazujemy na naszym regionalnym rynku, dla przykładu mięso do wyrobów wędliniarskich zamawiamy w Brańsku, a  mąkę dla naszych piekarni bierzemy z zakładów zbożowych w Białymstoku. Obrót finansowy powinien się zamykać w obrębie naszej małej ojczyzny, a wtedy budujemy zamożność regionu – uważa Kulesza.

więcej informacji:

Grupa Chorten RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    patriotyzm zakupowy RSS ALERT    /    Krzysztof Pakuła RSS ALERT    /    Stanisław Panasiuk RSS ALERT    /    Mlekovita RSS ALERT    /    Magdalena Szabłowska RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kubanek 2017-09-04 10:15:10
    O 25 lat za późno...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.