Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Chorten: Mija czas zachłyśnięcia się zachodnimi produktami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-09-2017, 12:23
Grupa Chorten: Mija czas zachłyśnięcia się zachodnimi produktami
fot. shutterstock

- Jeszcze do niedawna klienci pytali o zachodnie marki, bo panowało przekonanie, że tam mają lepszą technologię wytwarzania. A teraz klient już nie prosi: „daj mi niemiecką czekoladę”, dziś ludzie pytają mnie, czy produkt jest z Polski, bo wiedzą już, że lepiej zrobiony - mówił Stanisław Panasiuk, właściciel trzech sklepów partnerskich Grupy Chorten z Białej Podlaskiej, podczas II Targów Ogólnospożywczych Grupy Chorten, które odbyły się 2 września na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

Mimo że najnowsze badania rynku wskazują, że 70 procent Polaków woli kupować polskie produkty, to ta deklaracja nie zawsze wiąże się ze świadomością, co jest tak naprawdę polskie. Nie do końca też rozpoznajemy polskie sklepy - informuje Grupa Chorten, która stara się promować zakupowy patriotyzm i prowadzi kampanię „Kocham Polskę – kupuję w polskich sklepach".

- Nie ma wolności bez gospodarczej niezależności. A tej niezależności nie będzie bez silnych polskich firm, dlatego trzeba budować świadomość Polaków, by wspierali polską gospodarkę, tak jak robią to np. Niemcy. Te pieniądze wydawane tutaj na miejscu wracają choćby w postaci podatków – mówiła Magdalena Szabłowska, dyrektor do spraw eksportu w Grupie Mlekovita podczas II Targów Ogólnospożywczych Grupy Chorten, które odbyły się 2 września na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

Podkreślała, że firma, która ma w 100 procentach polski kapitał nie bała się też wprowadzić na sklepowe półki marki mleka pod nazwą „Polskie”. Zaznaczała także, że firma, która tworzy najcenniejszą polską markę i z powodzeniem zdobywa rynki zagraniczne eksportując do 80 krajów świata, stara się mocno współpracować lokalnie. To właśnie wywodzące się z Podlasia sklepy PSS Społem Białystok i te pod szyldem Grupy Chorten jako pierwsze testują wszystkie wprowadzane przez Mlekovitę innowacje.

O tym, że mija czas zachłyśnięcia się zachodnimi towarami mówił Stanisław Panasiuik, właściciel trzech sklepów partnerskich Grupy Chorten z Białej Podlaskiej.

- Jeszcze do niedawna klienci pytali o zachodnie marki, bo panowało przekonanie, że tam mają lepszą technologię wytwarzania. A teraz klient już nie prosi: „daj mi niemiecką czekoladę”, dziś ludzie pytają mnie, czy produkt jest z Polski, bo wiedzą już, że lepiej zrobiony - stwierdził Stanisław Panasiuk.

Janusz Kulesza, zastępca prezesa PSS Społem Białystok zaznaczał, że jeśli chodzi o produkcję, to firma wykorzystuje surowce z najbliższej okolicy i to też jest przejaw patriotyzmu lokalnego.

- W produkcji bazujemy na naszym regionalnym rynku, dla przykładu mięso do wyrobów wędliniarskich zamawiamy w Brańsku, a  mąkę dla naszych piekarni bierzemy z zakładów zbożowych w Białymstoku. Obrót finansowy powinien się zamykać w obrębie naszej małej ojczyzny, a wtedy budujemy zamożność regionu – uważa Kulesza.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 04-09-2017, 10:15:
O 25 lat za późno...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH