Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Grupa E.Leclerc Polska: Prawie 4-proc. wzrost sprzedaży w 2018 r.

Grupa E.Leclerc Polska zanotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży o 3,89 proc. Dobre wyniki zostały osiągnięte mimo obowiązującego od marca ur. zakazu handlu w niedzielę.

Grupa E.Leclerc Polska: Prawie 4-proc. wzrost sprzedaży w 2018 r.
fot. materiały prasowe

Sprzedaż E.Leclerc Polska w 2018 roku wyniosła 2,91 mld zł. Poziom wzrostu jest sygnałem dobrej sytuacji Grupy, która podobnie jak cała branża, musiała zmierzyć się ze skutkami wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta.

– Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy była znacząca. W 2017 roku niedzielny handel stanowił 7 proc. naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów. Osiągnęliśmy w tych warunkach bardzo dobre wyniki m.in. dzięki temu, że trafnie definiujemy potrzeby współczesnych konsumentów. Mocno zainwestowaliśmy także w marże, co pozwoliło nam osiągnąć konkurencyjne ceny – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Strategia promocyjna E.Leclerc w 2018 roku opierała się na planie dedykowanym produktom świeżym, takim jak mięso, owoce czy nabiał. Zdecydowanie zwiększono ich obecność
w katalogach. W celu wzmocnienia sprzedaży w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, wprowadzono także cykl „U nas weekend zaczyna się od czwartku”, w którym promowano produkty z tej kategorii.

Grupa E.Leclerc Polska wzmocniła w ubiegłym roku swoją strukturę, rozpoczynając oficjalną współpracę z siecią Frac, która w lipcu dołączyła do grupy zakupowej Galec. Partnerstwo opiera się m.in. na wspólnym negocjowaniu cen z dostawcami. Kontrakty na 2019 rok osiągnięte tą drogą pokazały duży potencjał założonego modelu współpracy, który może być w przyszłości kontynuowany również z innymi partnerami E.Leclerc. Frac posiada obecnie 16 sklepów w Polsce. W listopadzie ur. funkcjonująca wcześniej w ramach tej sieci placówka w Stalowej Woli, została otwarta pod szyldem E.Leclerc.

2018 rok to dla E.Leclerc także rozwój sprzedaży internetowej i sieci stacji paliw. Kolejne dwie placówki dołączyły do grona 11 sklepów, które oferują usługę zakupów online. Otwarto również 4 stacje paliw, których obecnie jest już 18. Rozwój w tych obszarach kontynuowany będzie również w 2019 roku.

więcej informacji:

E.Leclerc RSS ALERT    /    E.Leclerc Polska RSS ALERT    /    hipermarkety E.Leclerc RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.