REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa EM&F chce mieć 689 sklepów w 2008 r., nie planuje akwizycji

  • Autor: ISB
  • Data: 02-09-2008, 15:23

Grupa Empik Media & Fashion szacuje, że liczba jej sklepów w Polsce i za granicą wzrośnie do 689 na koniec 2008 r., a w następnym roku zwiększy się o ponad 100 kolejnych. W najbliższych tygodniach zostanie sfinalizowana akwizycja niemieckiej spółki Spiele Max za ok. 9 mln euro, właściciela 41 sklepów z asortymentem dla dzieci. Grupa nie planuje już żadnych akwizycji w tym i 2009 roku, poinformowali przedstawiciele EM&F we wtorek.

REKLAMA

"Na razie nie planujemy żadnych akwizycji w tym roku i przyszłym. Mamy teraz mnóstwo pracy zarówno jeśli chodzi o koncepty w Polsce, jak i za granicą" - powiedział prezes Maciej Dyjas podczas konferencji prasowej.

Dodał, że obecnie grupa będzie koncentrować się na rozwijaniu konceptów w istniejących formatach i poszerzaniu asortymentu, co pozwoli osiągać wyższe marże brutto i wyższą sprzedaż w istniejących sklepach i szkołach językowych.

Dyjas powiedział, że realizacja planu 689 punktów na koniec tego roku jest ściśle uzależniona od terminów otwarć centrów handlowych. W I połowie grupa otworzyła łącznie 70 nowych sklepów i szkół językowych tym samym liczba punktów wzrosła do 534.

Liczba sklepów Empik ma wzrosnąć o ok. 53 w II półroczu (w tym 24 sklepy na Ukrainie) do 234 na koniec roku.

Jeszcze w tym roku spółka uruchomi testowy sklep Smyk w Turcji, 3-4 sklepy w Rosji oraz 6 Smyków w Polsce. Na koniec roku ich liczba ma sięgnąć 67 wobec 57 na koniec czerwca.

Od przyszłego roku zostanie wprowadzony nowy format Smyka "big box" - sklepy o powierzchni min. 2,5 tys. m.kw. z rozszerzonym asortymentem.

W czerwcu Smyk podpisał warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów niemieckiej spółki Spiele Max, właściciela sieci 41 sklepów dla dzieci o powierzchni 65 tys. m.kw. Wartość transakcji to ok. 9 mln euro, a jej finalizacja spodziewana jest w najbliższych tygodniach.

"Postanowiliśmy przyspieszyć nasz rozwój w Niemczech, dlatego zdecydowaliśmy się na zakup Spiele Max. Na tym rynku trudno rozwijać się organicznie, a cena transakcji była atrakcyjna" - powiedział Dyjas.

Asortyment Spiele Max (zabawki, książki, wózki, foteliki) zostanie uzupełniony odzieżą Smyka, a nazwa sklepów nie ulegnie zmianie. W 2007 r. przychody spółki wyniosły ok. 84,5 mln euro, a zysk EBITDA ok. 3 mln euro.

Plany grupy EM&F zakładają, że sieć dystrybucji w segmencie moda i uroda (marki franczyzowe i licencjonowane) wzrośnie o 21 punktów w II półroczu do 265 punktów, w tym największy wzrost planowany jest w Rosji i Kazachstanie (łącznie 12 sklepów).

W I półroczu wydatki inwestycyjne grupy w Polsce i za granicą wyniosły 113 mln zł wobec 78,1 mln zł rok wcześniej, głównie w związku z ekspansją w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH