Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa EM&F chce mieć 689 sklepów w 2008 r., nie planuje akwizycji

  • Autor: ISB
  • Data: 02-09-2008, 15:23

Grupa Empik Media & Fashion szacuje, że liczba jej sklepów w Polsce i za granicą wzrośnie do 689 na koniec 2008 r., a w następnym roku zwiększy się o ponad 100 kolejnych. W najbliższych tygodniach zostanie sfinalizowana akwizycja niemieckiej spółki Spiele Max za ok. 9 mln euro, właściciela 41 sklepów z asortymentem dla dzieci. Grupa nie planuje już żadnych akwizycji w tym i 2009 roku, poinformowali przedstawiciele EM&F we wtorek.

"Na razie nie planujemy żadnych akwizycji w tym roku i przyszłym. Mamy teraz mnóstwo pracy zarówno jeśli chodzi o koncepty w Polsce, jak i za granicą" - powiedział prezes Maciej Dyjas podczas konferencji prasowej.

Dodał, że obecnie grupa będzie koncentrować się na rozwijaniu konceptów w istniejących formatach i poszerzaniu asortymentu, co pozwoli osiągać wyższe marże brutto i wyższą sprzedaż w istniejących sklepach i szkołach językowych.

Dyjas powiedział, że realizacja planu 689 punktów na koniec tego roku jest ściśle uzależniona od terminów otwarć centrów handlowych. W I połowie grupa otworzyła łącznie 70 nowych sklepów i szkół językowych tym samym liczba punktów wzrosła do 534.

Liczba sklepów Empik ma wzrosnąć o ok. 53 w II półroczu (w tym 24 sklepy na Ukrainie) do 234 na koniec roku.

Jeszcze w tym roku spółka uruchomi testowy sklep Smyk w Turcji, 3-4 sklepy w Rosji oraz 6 Smyków w Polsce. Na koniec roku ich liczba ma sięgnąć 67 wobec 57 na koniec czerwca.

Od przyszłego roku zostanie wprowadzony nowy format Smyka "big box" - sklepy o powierzchni min. 2,5 tys. m.kw. z rozszerzonym asortymentem.

W czerwcu Smyk podpisał warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów niemieckiej spółki Spiele Max, właściciela sieci 41 sklepów dla dzieci o powierzchni 65 tys. m.kw. Wartość transakcji to ok. 9 mln euro, a jej finalizacja spodziewana jest w najbliższych tygodniach.

"Postanowiliśmy przyspieszyć nasz rozwój w Niemczech, dlatego zdecydowaliśmy się na zakup Spiele Max. Na tym rynku trudno rozwijać się organicznie, a cena transakcji była atrakcyjna" - powiedział Dyjas.

Asortyment Spiele Max (zabawki, książki, wózki, foteliki) zostanie uzupełniony odzieżą Smyka, a nazwa sklepów nie ulegnie zmianie. W 2007 r. przychody spółki wyniosły ok. 84,5 mln euro, a zysk EBITDA ok. 3 mln euro.

Plany grupy EM&F zakładają, że sieć dystrybucji w segmencie moda i uroda (marki franczyzowe i licencjonowane) wzrośnie o 21 punktów w II półroczu do 265 punktów, w tym największy wzrost planowany jest w Rosji i Kazachstanie (łącznie 12 sklepów).

W I półroczu wydatki inwestycyjne grupy w Polsce i za granicą wyniosły 113 mln zł wobec 78,1 mln zł rok wcześniej, głównie w związku z ekspansją w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH