Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa EMF ma osiągnąć lepsze wyniki za 2011 r.

  • Autor: PAP / ISB
  • Data: 25-08-2011, 12:54

Grupa EMF szacuje, że jej EBITDA wyniesie w 2011 roku 270 mln zł, a zysk netto będzie wyższy niż w 2010 roku - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Maciej Szymański.

NFI Empik Media & Fashion kupił 80 proc. akcji Wydawnictwa Wilga za 7,25 mln zł. Wydawnictwo Wilga funkcjonuje w branży wydawniczej od 1992 roku i jest jednym z liderów rynku książki dla dzieci i młodzieży. EMF podał, że szacowane przychody Wydawnictwa Wilga w 2011 roku wyniosą 19,3 mln zł, a EBITDA 0,1 mln zł. W 2015 roku przychody mają wzrosnąć do 38 mln zł, a EBITDA do 3,3 mln zł.

Prezes Szymański na czwartkowej konferencji prasowej EMF podał, że oczekiwane w 2011 roku łączne przychody pro forma grupy EMF z działalności wydawniczej dotyczącej książek wyniosą ok. 50 mln zł, a prognozowane całkowite przychody z działalności wydawniczej grupy EMF obejmujące zarówno kontent tradycyjny jak i cyfrowy wyniosą ok. 146 mln zł. W 2015 roku mają wzrosnąć do 265,5 mln zł. EBITDA tego segmentu ma z kolei wzrosnąć do 38,6 mln zł z 10,8 mln zł w 2011 roku.

Szymański pytany o możliwość dalszych przejęć w segmencie wydawniczym prezes poinformował, że w krótkim terminie spółka powinna zająć się integracją biznesu, ale nadal jest zainteresowana kupnem Merlin.pl.

Z działalności zagranicznej sieci Smyk przychody w 2011 roku mają wynieść 549,2 mln zł, a sieć wzrośnie ze 158 sklepów w 2011 roku do 244 w 2015 roku.

W obszarze działalności sieci Smyk EMF rozważa trzy akwizycje na trzech różnych rynkach. "Procesy te są na wstępnym etapie" - powiedział Szymański.

Szkoły językowe mają dołożyć do wyniku EBITDA całej grupy w 2011 roku 33 mln zł, a w 2015 r. 77,2 mln zł.

Obecnie w salonach Empik 80 proc. asortymentu stanowią kategorie wydawnicze. Empik planuje wprowadzić do sieci swoich sklepów nowe kategorie produktów pozawydawniczych, produkty nawiązujące do tematyki poradników książkowych.

"Do końca roku możemy dokonać jednej akwizycji, co pomogłyby nam kupować te produkty, wytwarzane głównie na Dalekim Wschodzie" - powiedział Szymański.

Spółka zamierza też uruchomić sprzedaż używanych gier. Chce też poprawić swoją pozycję w segmencie moda i uroda.

"Chcemy zracjonalizować portfolio marek i sklepów. Sprzedaliśmy sieć sklepów Mango, bardzo prawdopodobne, że pozbędziemy się jeszcze jednej, niewielkiej sieci" - powiedział prezes Szymański.

Dodał, że grupa rozważa sprowadzenie do Polski jednej, dużej marki. Szczegóły mogą pojawić się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

NFI Empik Media & Fashion miała 4,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2011 roku wobec 7,61 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 5,88 mln zł wobec 31,44 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1333,28 mln zł wobec 1245,15 mln zł rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH