Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa EMF otworzy 70-80 placówek w 2012 r.

  • Autor: PAP
  • Data: 29-02-2012, 12:46

NFI Empik Media / Fashion planuje na 2012 r. CAPEX w wysokości 130 mln zł. Grupa chce otworzyć w bieżącym roku 70-80 placówek - wynika z materiałów na konferencję prasową spółki. Prezes spółki Maciej Szymański, na konferencji prasowej dodał, że dzięki planowanym inwestycjom NFI Empik M/F w 2012 roku poprawi swój wynik EBITDA.

"Capex grupy NFI EMF na 2012 r. wyniesie 130 mln zł. Spółka planuje 70-80 otwarć (punktów sprzedaży i szkół językowych - PAP) w 2012 r." - napisano w prezentacji.

Prezes NFI Empik M&F Maciej Szymański poinformował, że w I kwartale 2012 roku spółka planuje otworzyć 4 salony Empik, 1 sklep Smyk oraz 6 szkół językowych Speak Up. Dodał, że dzięki nowym inwestycjom, spółce uda się poprawić w 2012 roku wynik EBITDA.

"Naszym celem na 2012 rok jest dalszy rozwój. Planujemy inwestycje, ale chcemy je wykonać w bezpieczny sposób. Mamy zaplanowany CAPEX na poziomie 130 mln zł i zakładam, że dzięki temu uda nam się poprawić wynik EBITDA w 2012 r. Liczymy, że uda nam się to wykonać nawet przy LFL na poziomie 0 proc." - powiedział.

Po czterech kwartałach 2011 roku NFI Empik miał 79,6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 74,8 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny spadł do 116,1 mln zł ze 141,6 mln zł, a przychody wzrosły do 3,22 mld zł z 2,9 mld zł.

Grupa podała, że w czwartym kwartale 2011 r. przychody like-for-like Grupy EMF wzrosły o 2,4 proc. rdr, a po czterech kwartałach 2011 roku spadły o 0,9 proc. rdr.

Spółka tłumaczy, że do pozytywnego wyniku LFL w IV kwartale przyczynił się głównie wzrost o 5,2 proc. rdr sprzedaży LFL w Grupie Smyk (wzrost w Polsce, Rosji, Ukrainie). Grupa Empik również zanotowała wzrost sprzedaży LFL (+3,2 proc. rdr), dzięki wysokiej sprzedaży w salonach (głównie artykuły niewydawnicze, multimedia, muzyka) oraz dzięki rozwojowi sklepu empik.com. Ujemne LFL zanotowano w Grupie Moda i Uroda z powodu spadku liczby odwiedzających sklepy.

Prezes Szymański powiedział, że jednym z celów spółki w 2012 roku są prace nad poprawą wyników sektora modowego.

"Zamykamy nierentowne sklepy i pozbywamy się marek, które nie gwarantują nam odpowiedniej skali np. Hugo Bossa i Mango. Wśród naszych celów jest również renegocjacja umów franczyzowych na rzecz modelu joint venture, bądź zbliżonego. W I kwartale liczymy na zamknięcie negocjacji z Espritem. Planujemy tam mieć 100 proc. udziałów w przedsiębiorstwie, co powinno się przełożyć na lepsze marże. Negocjujemy również model joint venture z River Island. Rozmowy powinny się zakończyć do końca tego kwartału" - powiedział.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.