Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Emperia Holding lekko zwiększyła przychody w 2014 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2015, 10:33
Grupa Emperia Holding lekko zwiększyła przychody w 2014 r.

Grupa Emperia Holding zanotowała w 2014 r. przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1.978.042 tys. zł wobec 1.967.480 tys. zł w 2013 r.

Zysk wyniósł 31 896 tys. zł wobec 13 799 tys. zł w 2013 r., a zysk z działalności operacyjnej 41 280 tys. zł wobec 14 163 tys. zł.

Przychody ze sprzedaży w całym roku były nieznacznie, o 0,54 proc. wyższe niż w roku ubiegłym. Na zrealizowany w IV kwartale br. poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w IV kwartale mierzona r/r - ( - 2,6 proc.) oraz silna konkurencja cenowa w detalu.

Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy Emperia Holding wypracowany w IV kwartale 2014 roku i całym 2014 roku to efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym.

Wynik segmentu detalicznego w IV kwartale to 237 tys. zł, przychody wyniosły 501 061 tys. zł. Natomiast segment detaliczny w całym 2014 roku przyniósł stratę w wysokości 8 913 tys. zł.

W IV kwartale 2014 roku spółka Stokrotka kontynuowała procesy optymalizowania własnej logistyki. Spółka objęła całe zaplanowane zaopatrzenie sklepów własną logistyką. Pozostałe 15 - 20 proc. zaopatrzenia to towary regionalne, mrożonki, pieczywo, które na sklepy są dostarczane bezpośrednio przez producentów i dostawców. Koszty inwentaryzacji rocznej na magazynach wpłynęły na wzrost wskaźnika logistyki w IV kwartale 2014 roku o 0,26 proc.

Sieć detaliczną Stokrotka na koniec 2014 roku tworzy łącznie 252 sklepy detaliczne, na koniec 2013 roku - 201 sklepów. W IV kwartale 2014r otwarto 8 nowych sklepów: 7 sklepów własnych i 1 sklep franczyzowy, zaś 1 sklep franczyzowy i 1 sklep własny został zamknięty.

Rentowność sklepów na poziomie EBITDA z uwzględnieniem kosztów logistyki (wyliczona dla tej samej bazy sklepów) jest wyższa niż w roku ubiegłym. EBITDA za 2014 rok jest o 10,9 mln zł i 0,82 p.p. wyższa niż okresie porównywalnym. Wzrost rentowności sklepów to efekt poprawy warunków zakupu towarów.

Segment nieruchomości osiągnął w IV kwartale 2014r przyrost przychodów ze sprzedaży o 18,45 proc. a za 2014 rok o 8,65 proc.. Na wzrost przychodów w istotnym stopniu wpłynęło wydzielenie w 2014 roku segmentu nieruchomości w Emperii Holding (przesunięcie do segmentu nieruchomości 9.976 tys. zł przychodów).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • top manager 05-03-2015, 08:40:
Pozytywny LFL to wzrost liczby sklepów o 51 sklepików . Nie uwzględniając nowych otwarć to minus ! Bravo Stokrotka ....
  • alicja 03-03-2015, 17:06:
minus dziewięć baniek na detalu? no,no.... pogratulować zarządu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH