Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Emperia nieznacznie zwiększa przychody

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2013, 15:34

Grupa kapitałowa Emperia osiągnęła w III kwartale 2013 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 473.018 tys. zł, czyli o 2,16 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2013 roku wyniosły 1.445.776 tys. zł i były nieznacznie wyższe - o 0,96 proc. - niż w okresie porównywalnym.

Natomiast zysk netto wyniósł 13.601 tys. zł i był wyższy o 66,03 proc. Wynik osiągnięty za trzeci kwartał 2013 roku wyniósł 10.994 tys. zł straty netto. Jest to przede wszystkim wynik inwestycji poniesionej w segmencie detalicznym dla zapewnienia sieci efektywnego sytemu logistycznego.

Grupa konsekwentnie realizuje strategie rozwoju wszystkich trzech linii biznesowych: działalności detalicznej, działalności deweloperskiej oraz IT. Najważniejszym wydarzeniem dla Grupy w III kwartale było uruchomienie 1 lipca br. własnej sieć logistycznej, której celem jest zaopatrywanie w towar supermarketów Stokrotka oraz innych sklepów detalicznych należących do Grupy.

Na system logistyczny składa się magazyn centralny, 8 magazynów regionalnych oraz flota transportowa. Uruchomienie własnej logistyki to ogromne wydarzenie o strategicznym znaczeniu, które wpływa na poprawę konkurencyjności segmentu detalicznego poprzez: poszerzenie asortymentu w kategorii produktów „świeżych", obniżenie kosztów operacyjnych sklepów, podwyższenie dostępności towarów w sklepach, zwiększenie marży handlowej oraz poprawę w obszarze kapitału pracującego.

Koszty logistyki w III kwartale 2013 roku wyniosły 15,2 mln zł, a narastająco w trzech kwartałach 19 mln zł.

Poziom nakładów inwestycyjnych związanych z uruchomieniem logistyki, koszty działania logistyki oraz parametry operacyjne były zgodne z założeniami. Parametry kosztowe i operacyjne logistyki nie są parametrami docelowymi i ulegną istotnej poprawie w kolejnych miesiącach.

Głównym źródłem tej poprawy będzie zwiększenie masy towarowej przepływającej przez własną logistykę w wyniku przejęcia dystrybucji kolejnych grup asortymentowych od podmiotów zewnętrznych, zwiększenie wydajności pracowników magazynowych oraz podwyższenie efektywności transportu.

Sprzedaż detaliczna w III kwartale 2013 roku w stosunku do roku poprzedniego charakteryzowała się wyższą dynamiką niż w dwóch pierwszych kwartałach tego roku (dotyczy to zarówno formatu supermarketów jak też całej sprzedaży detalicznej).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.