REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Eurocash chce zwiększyć udziały w całym rynku dystrybucji do 15-20 proc. za pięć lat

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2014, 15:23
Grupa Eurocash chce zwiększyć udziały w rynku do 15-20 proc.
Luis Amaral, prezes Eurocash fot. PTWP

Grupa Eurocash, krajowy lider w hurtowej dystrybucji produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG), w perspektywie pięciu lat zwiększy udziały w rynku dystrybucji produktów spożywczych do między 15 a 20 proc. z obecnych ok. 8-10 proc. - ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis Amaral, prezes i główny udziałowiec notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Eurocash.

REKLAMA

- Dziś Grupa Eurocash ma około 8-10 proc. udziału w całym rynku dystrybucji produktów spożywczych, który obejmuje zarówno rynek hurtowy, jak i detaliczny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis Amaral.

- Zakładając, że dążymy do podwojenia sprzedaży, podobnie powinno się to przełożyć na wzrost naszych udziałów rynkowych. Aby być efektywni i zapewnić konkurencyjność naszych klientów, powinniśmy zwiększyć nasze udziały w rynku dystrybucji do poziomu między 15 a 20 proc. - dodaje.

Grupa Eurocash chce w ciągu pięciu lat podwoić swoją działalność pod względem wielkości sprzedaży.

Realne jest też, iż w ciągu najbliższych pięciu lat Grupa Eurocash może zwiększyć liczbę sklepów franczyzowych zrzeszonych w jej strukturach do 17 tysięcy jak szacują analitycy.

W 2013 roku grupa zanotowała zysk netto w wysokości 221 mln zł (spadek o 11,7 proc. rdr), a przychody 16,54 mld zł (spadek o 0,43 proc.).

Działalność Eurocash obejmuje hurtową dystrybucję produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (artykuły FMCG) do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce.

Poprzez szereg formatów dystrybucji Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tys. sklepów detalicznych.

Swoją działalność Eurocash prowadzi szczególności w następujących formatach dystrybucji: hurtownie Cash & Carry - ogólnopolska sieć dyskontowych hurtowni typu Cash & Carry pod marką "Eurocash Cash & Carry", w ramach której funkcjonuje program lojalnościowy dla sklepów sieci "abc"; zaopatrzenie dla sklepów detalicznych należących do sieci franczyzowej "Delikatesy Centrum", a także zaopatrzenie dla sieci restauracji, hoteli i stacji benzynowych.

Hurtownie Eurocash Cash&Carry tworzą największą sieć hurtowni w kraju, liczącą na koniec grudnia 158 placówek. Na koniec grudnia liczba sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum wyniosła 875 placówek, zaś sieć sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, obejmowała na koniec ubiegłego roku 6.133 sklepy.

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH