Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Eurocash chce zwiększyć udziały w całym rynku dystrybucji do 15-20 proc. za pięć lat

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2014, 15:23
Grupa Eurocash chce zwiększyć udziały w rynku do 15-20 proc.
Luis Amaral, prezes Eurocash fot. PTWP

Grupa Eurocash, krajowy lider w hurtowej dystrybucji produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG), w perspektywie pięciu lat zwiększy udziały w rynku dystrybucji produktów spożywczych do między 15 a 20 proc. z obecnych ok. 8-10 proc. - ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis Amaral, prezes i główny udziałowiec notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Eurocash.

- Dziś Grupa Eurocash ma około 8-10 proc. udziału w całym rynku dystrybucji produktów spożywczych, który obejmuje zarówno rynek hurtowy, jak i detaliczny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis Amaral.

- Zakładając, że dążymy do podwojenia sprzedaży, podobnie powinno się to przełożyć na wzrost naszych udziałów rynkowych. Aby być efektywni i zapewnić konkurencyjność naszych klientów, powinniśmy zwiększyć nasze udziały w rynku dystrybucji do poziomu między 15 a 20 proc. - dodaje.

Grupa Eurocash chce w ciągu pięciu lat podwoić swoją działalność pod względem wielkości sprzedaży.

Realne jest też, iż w ciągu najbliższych pięciu lat Grupa Eurocash może zwiększyć liczbę sklepów franczyzowych zrzeszonych w jej strukturach do 17 tysięcy jak szacują analitycy.

W 2013 roku grupa zanotowała zysk netto w wysokości 221 mln zł (spadek o 11,7 proc. rdr), a przychody 16,54 mld zł (spadek o 0,43 proc.).

Działalność Eurocash obejmuje hurtową dystrybucję produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (artykuły FMCG) do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce.

Poprzez szereg formatów dystrybucji Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tys. sklepów detalicznych.

Swoją działalność Eurocash prowadzi szczególności w następujących formatach dystrybucji: hurtownie Cash & Carry - ogólnopolska sieć dyskontowych hurtowni typu Cash & Carry pod marką "Eurocash Cash & Carry", w ramach której funkcjonuje program lojalnościowy dla sklepów sieci "abc"; zaopatrzenie dla sklepów detalicznych należących do sieci franczyzowej "Delikatesy Centrum", a także zaopatrzenie dla sieci restauracji, hoteli i stacji benzynowych.

Hurtownie Eurocash Cash&Carry tworzą największą sieć hurtowni w kraju, liczącą na koniec grudnia 158 placówek. Na koniec grudnia liczba sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum wyniosła 875 placówek, zaś sieć sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, obejmowała na koniec ubiegłego roku 6.133 sklepy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH