Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Grupa Eurocash ze wzrostem przychodów i EBITDA w II kw. i całym I półr. 2019 r.

Przychody Grupy Eurocash w drugim kwartale 2019 r. sięgnęły 6,44 mld zł i były o blisko 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. W całym pierwszym półroczu tego roku skonsolidowana sprzedaż wyniosła 11,92 mld zł, co oznacza wzrost o 11% r/r.

 Grupa Eurocash ze wzrostem przychodów i EBITDA  w II kw. i całym I półr. 2019 r.
fot. Flickr.com

Skonsolidowana EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację), wyliczona zgodnie z obowiązującym od tego roku standardem MSSF 16, w drugim kwartale 2019 r. wyniosła 216 mln zł, natomiast EBITDA przed MSSF 16 wzrosła o ponad 8% r/r do 126 mln zł. Narastająco za pierwsze półrocze 2019 r. EBITDA Grupy Eurocash sięgnęła 338 mln zł, podczas gdy EBITDA przed MSSF 16 wyniosła 160 mln zł, czyli o 2% więcej niż rok wcześniej.

Skonsolidowany zysk netto w drugim kwartale 2019 r. wyniósł 47 mln zł, natomiast przed MSSF 16 sięgnął prawie 50 mln zł, co oznacza wzrost o 38% r/r. Narastająco za sześć miesięcy tego roku zysk netto Grupy Eurocash wyniósł 7 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 blisko 16 mln zł (wobec niespełna 18 mln zł przed rokiem).

Hurt: mocna sprzedaż i dalszy wzrost efektywności

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała w drugim kwartale 2019 r. wzrost sprzedaży o ponad 6% r/r do 4,89 mld zł, a w całym pierwszym półroczu br. sprzedaż tego segmentu sięgnęła 8,99 mld zł, czyli o ponad 5% więcej niż rok wcześniej.

W parze z rosnącą sprzedażą, osiągnięto również dalszą poprawę rentowności. EBITDA segmentu Hurt za drugi kwartał tego roku wyniosła 177 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 127 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 14% r/r. Narastająco, w pierwszym półroczu br. EBITDA segmentu hurtowego wyniosła 278 mln zł, a przed MSSF16 prawie 180 mln zł, co także oznacza wzrost o ponad 14% w porównaniu z pierwszą połową 2018 r.

– W hurcie osiągnęliśmy wyższą sprzedaż niemal w każdym formacie. Motorem wzrostu była sprzedaż wyrobów tytoniowych, która w pierwszym półroczu br. wzrosła o ponad 10%. Bardzo dobre wyniki sprzedaży osiągnęliśmy również w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców, gdzie zanotowaliśmy wzrost o ponad 11% rok do roku. Spadek odnotowaliśmy jedynie w dystrybucji alkoholi, co jest związane ze zmianą strategii tego biznesu oraz z prowadzoną obecnie integracją Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja, która docelowo przełoży się na dalszy wzrost efektywności segmentu hurtowego – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    wyniki Eurocash RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel hurtowy RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    Grupa Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Tom 2019-08-29 08:42:17
    cyt. "Narastająco za sześć miesięcy tego roku zysk netto Grupy Eurocash wyniósł 7 mln zł", przy przychodach ze sprzedaży na poziomie prawie 15 mld czyli rentowność tej organizacji to 0,05% ; (
  • Ciekawy 2019-08-29 18:10:45
    Mocni...😉 Nabrali formatów i drapią się w głowę...🤔🤕

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.