REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Mar-Ol: Sieci handlowe muszą się wyróżniać na tle konkurencji

  • dlahandlu.pl
  • Autor: KPMG
  • Data: 03-07-2015, 20:54

Zdaniem Sylwestra Maćkowiaka, prezes zarządu i Roberta Siemińskiego, właściciela i przewodniczącego rady nadzorczej Grupy Mar-Ol sieci detaliczne muszą dostosować się do znacznego zróżnicowania potrzeb różnych grup konsumentów, które obsługują. Kluczowym elementem jest także budowanie wyróżników, które sprawią, że klienci będą przychodzić do sklepów po unikalne produkty. - Budowa takich wyróżników jest dla nas tak ważna, że powołaliśmy w tym celu oddzielny dział w naszej firmie - powiedzieli przedstawiciele Grupy w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

REKLAMA

Grupa MAR-OL: Deflacja w segmencie produktów spożywczych kluczowym wyzwaniem dla handlu
- W naszym przypadku doskonale sprawdzają się np. tradycyjne, świeże wyroby cukiernicze, produkowane według naszych własnych, zarejestrowanych receptur. W 2014 roku bardzo silnie postawiliśmy także na wędzarnię. Wiele ciekawych inicjatyw ma miejsce na poziomie poszczególnych sklepów, które współpracują z lokalnymi dostawcami np. pieczywa czy wędlin. Część z tych produktów ma tak wysoką renomę w lokalnej społeczności, że w czasie dostawy ustawiają się po nie kolejki - wyjaśniają przedstawiciele Grupy MAR-OL.

Ich zdaniem szczególnie wymagające jest młode pokolenie, chłonące innowacje i trendy związane z gotowaniem, często o mniejszych rodzinach i większym rozporządzalnym dochodzie.  - Z drugiej strony jest pokolenie najstarsze, które ze względów ekonomicznych nastawione jest głównie na poszukiwania cenowe. Kolejna kwestia to ogromne zróżnicowanie konsumenckie i to zarówno pomiędzy województwami, jaki i w ramach poszczególnych miast. Nasza skala pozwala na ścisłe skrojenie oferty do specyfiki lokalnej grupy konsumentów obsługiwanej przez sklep. Ma to oczywiście swoje negatywne konsekwencje ze strony efektywności kosztowej i jest trudne zarządczo. Takie podejście jest jednak istotne dla wyróżnienia się i utrzymania przewagi konkurencyjnej – przy zarządzaniu wielką siecią tak daleko idące dostosowania nie są możliwe - uważają Sylwester Maćkowiak i Robert Siemiński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH