Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Metro: oferta dla HoReCa i wsparcie innowacji technologicznych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-01-2018, 11:34
Grupa Metro: oferta dla HoReCa i wsparcie innowacji technologicznych
fot. Metro AG

Grupa Metro w ostatnim roku konsekwentnie realizowała swoją strategię, w ramach której kładzie silny nacisk na rozwój oferty dla sektora HoReCa. Grupa w grudniu poinformowała, że uruchamia cyfrową platformę dla sektora hotelarskiego. Firma wspiera też innowacje technologiczne i projekty typu start-up.

Przykładem jest pilotażowy projekt METROpolitan, w ramach którego 500 restauracji w Berlinie, Mediolanie, Paryżu, Barcelonie i Wiedniu przetestowało cyfrowe rozwiązania opracowane przez startupy pod kątem ich przydatności do codziennego użytku. Za projekt Metro AG otrzymało nagrodę "Europe's Corporate Startup Stars" 2017.

- Program METROpolitan jest skutecznym narzędziem, które pozwala nam oceniać rozwiązania cyfrowe z perspektywy klienta - mówi Tim Kruppe, dyrektor ds. cyfrowych projektów HORECA.digital, spółki zależnej Metro. – Pierwsze rezultaty pokazują, że rozwiązania cyfrowe znacznie poprawiają funkcjonowanie gastronomii, na przykład zauważyliśmy wzrost sprzedaży o około 10 procent, a klienci mogą zaoszczędzić od jednej do trzech godzin dziennie – dodaje.

W grudniu firma poinformowała, że uruchamia cyfrową platformę dla sektora hotelarskiego, oferującą cyfrowe narzędzia, porady i wsparcie, a także platformę do dialogu i dzielenia się spostrzeżeniami. Na razie projekt dotyczy rynków: niemieckiego i francuskiego, gdzie Platforma już posiada 15 000 aktywnych użytkowników, ale do 2020 roku Metro chce poprzez platformę wspierać pół miliona restauratorów w Europie. W tym roku spółka zamierza rozpocząć wdrażanie w 13 krajach darmowych rozwiązań cyfrowych oferujących wartość dodaną restauratorom i ich firmom.

Od 2015 roku działa METRO Accelerator, program pod patronatem Metro, wspierany przez Techstars. Projekt ma za zadanie wspierać międzynarodowe zespoły start-upowe w opracowywaniu rozwiązań cyfrowych i składa się z dwóch wersji - jedna koncentruje się na rozwiązaniach dla hoteli, restauracji i cateringu, natomiast druga wersja programu skierowana jest do branży detalicznej. W ramach pierwszej edycji programu, która zakończyła się 5 września 2017 r. wsparto przedsięwzięcia oferujące rozwiązania dla detalu, w tym Sensei, start-up opracowujący precyzyjne oceny i analizy detaliczne w oparciu o istniejące materiały z kamer wideo, czy ustSnap, kompleksowe rozwiązanie dla marek FMCG do zarządzania i prowadzenia kampanii promocyjnych. Obecnie trwa nabór wniosków do kolejnego programu, wnioski przyjmowane są do 2 lutego tego roku.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 136) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH