Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Grupa Muszkieterów nastawiona na przejęcia

Grupa Muszkieterów jest przygotowana na długotrwałą rywalizację na rynku handlowym w Polsce spowodowaną spowolnieniem gospodarczym i zapowiada przejęcia, a także stworzenie grupy zakupowej we współpracy z innymi sieciami handlowymi - zapowiada w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Grupy Muszkieterów Marek Feruga.

Grupa Muszkieterów nastawiona na przejęcia
Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce

Prezes Grupy ocenia, że spowolnienie gospodarcze nasili konsolidację na rynku handlowym w Polsce i nie wszyscy podołają długotrwałej rywalizacji cenowej. Zapewnia, że Grupa Muszkieterów jest do takiej konfrontacji przygotowana, ale niektóre sieci będą przeżywały z tego tytułu poważne problemy.

Grupa Muszkieterów otwarcie mówi, że jej udział w rynku jest niższy od jej ambicji i chciałaby mieć silniejszą pozycję na rynku. Dlatego grupa chce wykorzystać sytuację i na takim rynku umocnić swoją pozycję np. poprzez przejęcia grup regionalnych, a także szukając możliwości współpracy z innymi sieciami.

- W jaki inny sposób można umocnić pozycję na rynku? Jedna z możliwości to przejęcie innej sieci. Jest wielu interesujących lokalnych graczy, dlatego szukamy okazji do przejęć wśród grup regionalnych - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Feruga.

- Sondujemy również możliwość współpracy z innymi podmiotami handlowymi w ramach wspólnych negocjacji zakupowych - dodał.

Pojawia się jednak pytanie czy warto kupować we współpracy z innymi? - Zapewne jest to jakaś alternatywa. Podobną kooperację prowadzimy w ramach aliansu Alidis, który łączy potencjał Intermarché z hiszpańskim Eroski oraz niemiecką Edeką. Na rynkach zachodnich to się sprawdza - twierdzi Feruga.

- Czy taki model ma szansę powodzenia w Polsce? Oczywiście występuje tutaj dużo zagrożeń, bo jesteśmy konkurentami, rywalizujemy ze sobą i nagle mielibyśmy kupować razem? Jednak ten model został już przetestowany za granicą, dlaczego więc nie miałby się sprawdzić także na naszym rynku. Powiem tylko, że coraz częściej docierają do nas takie sygnały - dodaje.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów w Polsce liczy obecnie 181 supermarketów Intermarché oraz 90 sklepów Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce w segmencie supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród". Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.

Grupa Muszkieterów działa obecnie w obrębie 14 województw w Polsce. Najwięcej supermarketów jest zlokalizowanych w zachodniej i centralnej części Polski, ale stopniowo sieć rozwija się też we wschodniej Polsce. Strategia Grupy zakłada ekspansję sieci głównie w małych i średnich miejscowościach liczących od 20 tys. do 70 tys. mieszkańców. Od 2010 roku w związku z modyfikacją strategii rozwoju Grupa Muszkieterów wchodzi do miejscowości powyżej 100 tys. mieszkańców otwierając supermarkety w największych galeriach handlowych.

Francuska Grupa Muszkieterów jest obecna w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach, gdzie ma ponad 3,5 tys. sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Feruga RSS ALERT    /    Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    Intermarche RSS ALERT    /    Bricomarche RSS ALERT    /    plany rozwoju Intermarche w Polsce RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    konsolidacja handlu RSS ALERT    /    przejęcia i akwizycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.