Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Muszkieterów obniża wartość aportu. To przyspieszy rozwój sieci

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 12-07-2012, 15:06

Walne Zgromadzenie Wspólników Spółki Cywilnej Muszkieterów zatwierdziło zmianę wysokości minimalnego kapitału początkowego wymaganego do rozpoczęcia działalności przez przyszłych franczyzobiorców w Polsce. Każdy, kto zdecyduje się na prowadzenie supermarketu spożywczego Intermarche lub typu 'dom i ogród' Bricomarche, będzie musiał od tej pory wnieść przynajmniej 400 tys. złotych wkładu własnego. Dotychczas była to kwota 500 tys. złotych.

- Przystąpienie do Grupy Muszkieterów daje możliwość prowadzenia działalności gospodarczej w stabilnej i zorganizowanej strukturze handlowej. Nasza decyzja dotycząca obniżenia kapitału początkowego wynikała przede wszystkim z faktu, że chcemy umożliwić większej liczbie przedsiębiorczych osób prowadzenie własnego biznesu pod szyldem Intermarché czy Bricomarché. Zwiększenie liczby punktów sprzedaży wiążę się z kolei z naszymi strategicznymi planami rozwoju obu sieci sklepów w Polsce - podkreśla Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów.

Członkowstwo w organizacji wiąże się z zaakceptowaniem tzw. Karty Muszkietera, określającej zasady działania, standardy i misję Grupy. Podstawowym wymogiem jest rezygnacja z innej działalności gospodarczej, a formalnym wkład własny w wysokości minimum 400 tys. zł lub 20 proc. całej inwestycji. Stanowi to kapitał początkowy niezbędny do uruchomienia działalności. Koszt ponoszony przez nowego członka organizacji nie jest opłatą za licencję lub też inną formą opłaty na rzecz Grupy. Udział finansowy, który ponosi przedsiębiorca przystępujący do Grupy Muszkieterów jest kapitałem własnym, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej przez niego spółki.

Warto przypomnieć, że po dwóch latach prowadzenia własnego biznesu przedsiębiorca nabywa prawo do wykupienia członkowstwa w Grupie w charakterze współwłaściciela jej majątku Grupy. Każdy właściciel poświęca dobrowolnie dwa dni w tygodniu na rzecz struktury centralnej. Tym samym ma wpływ na kształtowanie polityki całej Grupy. Jest to jedyny tego typu model franczyzowy funkcjonujący w Polsce. Każdy właściciel sklepu wypełnia podwójną funkcję kierowniczą: z jednej strony jest szefem przedsiębiorstwa, które sam stworzył, z drugiej - pełni funkcję zarządczą w ramach Grupy.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie w Polsce 170 supermarketów Intermarche oraz 82 sklepy Bricomarche. W 2011 r. jej obroty przekroczyły 4,2 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.

Muszkieterowie są obecni w 8 krajach: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. Sieć 3 500 sklepów, 3 000 niezależnych przedsiębiorców 130 000 pracowników to liczby wskazujące na wiodącą pozycję Grupy Muszkieterów wśród europejskich sieci handlowych.
.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.