Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Grupa Muszkieterów zmniejsza liczbę sklepów ale chce się dalej rozwijać

Sieć handlowa zamyka w ostatnich miesiącach swoje sklepy, ale informuje, że zależy jej na rozwoju w Polsce. - Grupa Muszkieterów poprzez ponad 20-letnie doświadczenie bardzo mocno związała się z polskim rynkiem i wraz z nim chce się dalej rozwijać. Zarząd Grupy dostrzega potencjał wzrostu i podejmuje wszelkie kroki – zarówno inwestycyjne, jak i te związane ze zmianami organizacyjnymi, aby niezmiennie odgrywać na nim kluczową rolę - informuje Grupa Muszkieterów.

Grupa Muszkieterów zmniejsza liczbę sklepów ale chce się dalej rozwijać
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 16-12-2019, 13:09

- Potwierdzeniem zaangażowania Grupy na polskim rynku handlu detalicznego są jej rosnące obroty, które w 2018 roku wyniosły blisko 7,5 mld zł, a już po trzech kwartałach tego roku 5,7 mld zł. Dodatkowo widać wyraźny wzrost obrotów w sklepach porównywalnych (like–for–like), które na koniec listopada zyskały prawie +5 proc. Rok 2019 będzie kolejnym, w którym wypracujemy wzrost obrotów Grupy, co dodatkowo motywuje nas do wytężonych działań - informuje Grupa Muszkieterów.

- Grono właścicieli sklepów zrzeszonych pod szyldami Grupy Muszkieterów stale rośnie i liczy obecnie około 300 niezależnych polskich przedsiębiorców. Niektórzy z nich, prowadzą po kilka sklepów, jak jeden z przedsiębiorców, który na przestrzeni ostatniego roku przeniósł wszystkie cztery – prowadzone dotąd pod innym szyldem – sklepy do Grupy Muszkieterów. Niezależnie od przynależności do Grupy, wszyscy franczyzobiorcy podejmują własne decyzje biznesowe - dodaje.

Siec tłumaczy, że zdecydowana większość sklepów Intermarché rokrocznie wypracowuje zyski. - Nie sposób jednak analizować sytuacji Grupy w oderwaniu od koniunktury gospodarczej i wyzwań, z jakimi mierzy się cała branża. Znaczące konsekwencje przyniosły rosnąca konkurencja, częściowy zakaz handlu w niedziele oraz wzrost cen energii. Niektórym większym sklepom, takim jak te prowadzone pod szyldami Intermarché, w szczególnych przypadkach trudniej generować zyski niż w poprzednich latach. Dodatkowo, na ich kondycję i rentowność istotny wpływ ma również sytuacja na rynku lokalnym i rosnąca konkurencja - informuje Grupa Muszkieterów.

- Między innymi te czynniki sprawiły, że już od ponad roku priorytetem dla Grupy Muszkieterów pozostaje wnikliwa analiza rynku i dostosowanie się do jego dynamiki. Jednym z możliwych wyników tego procesu są zamknięcia niektórych placówek czy re-otwarcia niektórych z nich w nowych lokalizacjach. Na drugim biegunie leżą oczywiście nowe otwarcia w miastach, w których dotychczas Grupa Muszkieterów nie była obecna. Te działania pozwalają Grupie stopniowo wzmacniać model biznesowy, o czym świadczą dobre wyniki otwartych w ostatnim roku sklepów pod szyldem Intermarché - dodaje.

więcej informacji:

Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    Intermache RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.55.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.