Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa NFI EM&F otworzy w 2011r. 100 sklepów. Planuje też trzy akwizycje

  • Autor: PAP
  • Data: 02-02-2011, 20:27

NFI Empik Media & Fashion, którego przychody w 2010 roku wzrosły o około 7 proc. przewiduje, że dzięki m.in otwarciu kolejnych nowych 100 sklepów zwyżka sprzedaży w 2011 roku przekroczy 10 proc . - poinformował PAP w wywiadzie Jacek Bagiński, dyrektor finansowy spółki. Dodał, że NFI Empik w tym roku planuje dokonać około trzech akwizycji. Na przejęcia ma 100-120 mln zł.

- Mamy zaawansowane rozmowy dotyczące akwizycji w segmencie modowym w Polsce, prowadzimy też rozmowy w segmencie dziecięcym za granicą. Te segmenty są dla nas kluczowe. W modzie jesteśmy zainteresowani zakupem własnego brandu, bo dotychczas sprzedajemy inne marki na zasadzie franczyzy. W segmencie dziecięcym interesuje nas ekspansja międzynarodowa - powiedział Bagiński.

- Oczekujemy, że w 2011 roku dynamika przychodów będzie znacznie większa niż 10 proc. Driverem będzie, mam nadzieję, konsolidacja wyników Merlina, co da nam około 100 dodatkowych milionów zł. Motorem wzrostu będą też kolejne otwarcia około 100 nowych sklepów, czyli liczby zbliżonej do otwarć w 2010 roku. Po raz pierwszy będziemy otwierać więcej punktów poza Polską, głównie w Rosji. Powodem tego jest po pierwsze szybszy zwrot z inwestycji następujący poza Polską, po drugie w naszym kraju na ten rok zaplanowano niewiele otwarć centrów handlowych - powiedział Bagiński.

Jeśli chodzi o sprzedaż na porównywalnej grupie sklepów (LTL) w 2011, to jesteśmy ostrożni, zaplanowaliśmy w tym roku, że spółki powinny osiągnąć przychody zbliżone do ubiegłorocznych. Mam nadzieję, że wynik ten będzie jednak pozytywny - dodał.

- Przychody LTL nie odbiegały od naszych założeń, dynamika kształtowała się w okolicach zera. Dla większości naszych spółek słabszy był październik, natomiast listopad i grudzień były już lepsze, szczególnie grudzień. Październik był cieplejszym miesiącem niż oczekiwaliśmy, zimowe kolekcje ubrań sprzedawały się gorzej. Warto wspomnieć, że w zeszłym roku zima przyszła już w październiku, co dodatkowo zawyża bazę porównawczą. W grudniu dotknęły nas trudne warunki atmosferyczne w Niemczech, część centrów handlowych była zamknięta, co niekorzystnie wpłynęło na wyniki Spielemaxa. Gdybyśmy wyłączyli zdarzenia jednorazowe, to ubiegły kwartał należy zaliczyć do udanych - powiedział.

- Jeśli chodzi o całkowite przychody ze sprzedaży to w czwartym kwartale nastąpił przyrost przychodów głównie dzięki nowym sklepom, które otworzyliśmy w 2009 i 2010 roku. Zarówno w czwartym kwartale, jak i w całym 2010 roku przychody wzrosły o około 7 proc. W całym ubiegłym roku zbliżyły się do 3 mld zł - dodał.

Po trzech kwartałach sieć sprzedaży NFI Empik M&F liczyła 687 sklepów w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, Niemczech, Turcji i Rumunii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.