Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Sfinks zamierza sprzedać sieć restauracji Chłopskie Jadło

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-09-2008, 12:59

Sprzedaż Chłopskiego Jadła to element wypracowanej w tym roku strategii, zgodnie z którą Grupa Sfinks specjalizować się będzie w segmencie restauracji typu "casual dining" - informuje w komunikacie spółka Sfinks.

Grupa Sfinks zarządza obecnie trzema sieciami restauracji: Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło. Zarówno Sphinx, jak i Wook działają w segmencie restauracji "casual dining" - przy zachowaniu pełnej obsługi kelnerskiej serwują dania "na każdą kieszeń".

Chłopskie Jadło to rodzaj restauracji typu "premium", gdzie oferta skierowana jest głównie do turystów, a statystyczny rachunek jest wyższy od tych płaconych w restauracjach typu "casual dining" blisko dwukrotnie.

- Jako Grupa Sfinks specjalizujemy się w tworzeniu i prowadzeniu restauracji "casual dining". Chcemy rozwijać się tam, gdzie jesteśmy najlepsi: otwieramy nowe restauracje Wook, rozwijamy franczyznę dla Sphinxa, a jesienią planujemy wystartować z kolejnym, zupełnie nowym konceptem - również typu ,,casual dining". Dlatego sprzedaż sieci restauracji Chłopskie Jadło nie naruszy spójności strategicznej portfela marek, pod szyldami których prowadzimy naszą działalność - mówi Leszek Rodak, prezes Grupy Sfinks Polska S.A.

Z ofertą sprzedaży Chłopskiego Jadła Grupa Sfinks wystąpiła w tym tygodniu do Grupy Kościuszko, która specjalizuje się w prowadzeniu restauracji oferujących dania z tradycyjnej polskiej kuchni i której przedstawiciele sygnalizowali w wypowiedziach medialnych intencje związane z przejęciem sieci. Jednocześnie Grupa Sfinks będzie prowadziła rozmowy z innymi podmiotami zainteresowanymi kupnem restauracji Chłopskie Jadło.

Obecnie do Grupy Sfinks należy 11. restauracji Chłopskie Jadło zlokalizowanych m.in. w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Gdańsku.

Sfinks Polska zarządza obecnie siecią 105 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce oraz 5 za granicą, 11 restauracji Chłopskie Jadło (segment premium) i 3 restauracji WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby placówek, Sphinx jest największą w Polsce siecią restauracji typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w naszym kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH