Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grycan to najpopularniejsza sieć najemców gastronomicznych w centrach handlowych

  • Autor: www,portalspozywczy.pl, PRCH
  • Data: 27-09-2012, 11:22

Istnieją różnice w strukturze najemców pomiędzy centrami handlowymi zlokalizowanymi w dużych aglomeracjach i małych miastach. W miastach regionalnych większy udział stanowi branża mody, natomiast w centrach handlowych w największych aglomeracjach bogatsza jest oferta gastronomiczna - wynika z raportu rynkowego Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała najnowszy raport rynkowy PRCH Retail Research Forum (PRCH RRF) obejmujący pierwsze półrocze 2012 r. Raport konsoliduje informacje na temat podaży nowoczesnej powierzchni handlowej, jej nasycenia na rynku ogólnopolskim i na rynkach lokalnych, dostarcza informacji na temat trendów w zakresie siły nabywczej oraz najpopularniejszych markach w badanych centrach handlowych. Raport to publikacja mająca na celu standaryzację terminologii i uzupełnienie wiedzy o rynku centrów handlowych w Polsce.

PRCH przeprowadziła największe badanie najemców (marek) oraz poziomu wynajmu w 213 centrach handlowych w Polsce, które łącznie stanowią ok. 70 proc. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w kraju. Wzięto pod uwagę 8 największych aglomeracji - Warszawa, Katowice, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź i Szczecin, badaniem zostały również objęte wiodące miasta średniej wielkości takie jak Bydgoszcz, Białystok, Kielce, Lublin, Częstochowa, Radom i Toruń.- charakteryzuje badanie Radosław Knap, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

Najpopularniejszą marką wśród najemców gasronomicznych okazał się Grycan, obecny w 32 proc. analizowanych centrów handlowych. Tuż za nim uplasował sę KFC, z wynikiem 30 proc. Mc'Donalds jest obecny w 27 proc. centrów handlowych, a Coffeeheaven i Sphinx w 23 proc. 

- Analizując najemców w centrach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach Polski, najliczniejszą grupę stanowią przedstawiciele branży mody (od 29% do 36% wszystkich najemców), usług (od 9 do 16%), obuwia i galanterii skórzanej (9%-13%) oraz najemcy gastronomiczni (7%-11%). Przedstawiciele pozostałych kategorii branżowych stanowią mniej niż 10% wszystkich najemców. W typowym centrum handlowym znajduje się również duży super- lub hipermarket oraz kilku większych najemców, tzw. „kotwic", przeważnie z artykułami RTV/AGD czy sprzętem sportowym - czytamy w raporcie.

Warto zwrócić uwagę, że najlepsze i największe centra handlowe oferują ponadto bogatą ofertę z zakresu rozrywki i rekreacji. Około 30 % analizowanych centrów handlowych posiada również sklep typu dom i ogród (tzw. DIY), z reguły ulokowany w odrębnym budynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.