Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gwałtownie rośnie sprzedaż żywności i chemii w sieciach dyskontowych

  • Autor: portalspozywczy.pl / Nielsen
  • Data: 29-10-2009, 12:52
Gwałtownie rośnie sprzedaż żywności i chemii w sieciach dyskontowych

Biedronka, Lidl, Netto i Aldi to sieci handlowe, które według analityków firmy Nielsen w ciągu ostatnich miesięcy najbardziej zyskały na pogarszającej się sytuacji gospodarczej. Udział dyskontów w obrocie koszyka spożywczego wzrósł o 13,6 proc. zaś w przypadku koszyka chemicznego o ponad 27 proc.

Według firmy Nielsen w 2008 roku liczba sklepów zmniejszyła się nieznacznie, bo o ok. 4 proc. w porównaniu do roku 2007. W dużej mierze przyczynił się do tego 10,4 proc. spadek ilości małych sklepów spożywczych czyli tych, o powierzchni sprzedaży poniżej 40 mkw. Handel nowoczesny rozwijał się w tempie 9,7 proc. pod względem ilości nowych placówek, zarówno dzięki wzrostowi ilości hiper- i supermarketów. Jednak najwięcej o 17 proc. jeżeli porównamy wrzesień 2009 r. do września 2008 r. w Polsce przybyło placówek sklepów dyskontowych. Stanowią one obecnie ok. 42 liczby sklepów w formacie supermarketów. Udział hiper- i supermarketów (bez dyskontów) był stabilny i wyniósł
odpowiednio: 13 proc. oraz 16 proc. Na znaczeniu zyskały natomiast dyskonty (1,6 pp), których udział w obrocie Koszykiem wyniósł 13,6 proc.

- Był to niewątpliwie kanał, który sterował wzrostem koszyka spożywczego. Wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do roku poprzedniego w dyskontach to aż 24 proc. co w porównaniu do średniej sprzedaży dla całej Polski, która wynosi 9,5 proc. jest wynikiem zasługującym na uwagę mówi Michał Maksymiec, Analyst Retailer Services The Nielsen Company.

W przypadku koszyka chemicznego, handel tradycyjny również odgrywał ważną rolę. Należy zwrócić na jego imponujący 50 proc. udział wartościowy w obrocie koszykiem w Polsce (wrzesień 08 sierpień 09). Na znaczeniu straciły nieco hipermarkety z udziałem równym 24 proc. (co oznacza spadek o 1,5 pp w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej) oraz supermarkety (bez dyskontów), których udział wyniósł 14,8 proc. (tym samym ich udziały spadły o 0,5 pp). Zyskały natomiast dyskonty, które sterowały wzrostem koszyka. Wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do roku poprzedniego w dyskontach to aż 27,4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ss 30-10-2009, 13:32:
KTO KUPUJE W DYSKONTACH....wyda krocie n leki...produkty marki własnej to dopiero ścierwo....
wszystkie składniki zaczynaja się od E-....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH