Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel: 6 technologii wpływających pozytywnie na doświadczenie klienta

Dziś nie da się tego zrobić bez technologii. Sklepy online i stacjonarne dzieli jednak w tym zakresie przepaść - sprzedawcy online wiedzą o swoim kliencie niemal wszystko dzięki sile internetowej analityki. Podobne podejście można jednak stosować w sklepach stacjonarnych dzięki nowoczesnemu monitoringowi wizyjnemu – powszechnie stosowanemu w branży retail.

Handel: 6 technologii wpływających pozytywnie na doświadczenie klienta
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-09-2019, 16:03

- Do tej pory monitoring w handlu detalicznym stosowany był głównie w celu rejestrowania obrazu, ochrony mienia i zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom. Te działania, choć skutecznie zapobiegają stratom wynikającym na przykład z kradzieży, często pomijają jednak najważniejszy element: klienta. Dzisiaj monitoring wykorzystujący najnowsze technologie analityczne potrafi zrobić znacznie więcej – przeanalizować zachowanie klientów i na tej podstawie podnieść jakość ich doświadczenia, zwiększyć efektywność działania sklepu i osiągać dużo lepsze wyniki - mówi Dagamara Pomirska, Sales Manager Poland, Ukraine and Baltics z Axis Communications.

Ile osób przekroczyło dziś próg Twojego sklepu? Gdzie skierowali swoje kroki w pierwszej kolejności? W jaki sposób możesz zarządzać długością kolejek i czasem reakcji by klient został szybciej i sprawniej obsłużony? Jak wygląda Twój współczynnik konwersji i jak możesz go zoptymalizować? Odpowiedzi na te pytania pozwalają wyeliminować wąskie gardła i nieefektywne procesy i dopasować sklep do poszczególnych klientów. Tych informacji mogą dostarczyć właśnie inteligentne rozwiązania monitoringu wizyjnego.

- Monitoring w połączeniu z analityką cech demograficznych rozpozna płeć klienta i przedział wiekowy, co może umożliwić na przykład wyświetlenie na wewnątrz sklepowych ekranach odpowiednio dobranej reklamy, która wpłynie na decyzję o zakupie. Dostarczane przez kamery mapy cieplne pokażą najczęściej odwiedzane w sklepie miejsca. To daje  z kolei odpowiedź na pytanie, gdzie należy umieścić produkty mające przyciągnąć uwagę klientów.  Na podstawie danych z monitoringu menadżerowie mogą również zarządzać ruchem przy kasach. Przykładowo, kiedy klient zbliży się do kolejki, w której czekają już cztery inne osoby, inteligentny system może automatycznie wygenerować komunikat wzywający personel do otwarcia kolejnej kasy - dodaje Adam Brzezicki, Sales Engineer Poland, Ukraine and Baltics z Axis Communications.

Poniżej prezentujemy wybrane technologie w zakresie inteligentnego monitoringu, które warto rozważyć by zoptymalizować działanie sklepu i w sposób zautomatyzowany pozytywnie wpływać na doświadczenie klienta.

1. Zliczanie osób: technologia, która pozwala w czasie rzeczywistym zliczać osoby przechodzące pod kamerą oraz dostarczyć informacji, w którym kierunku się przemieszczają. 

więcej informacji:

nowoczesne technologie RSS ALERT    /    nowe technologie RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Axis Communications RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.