Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel coraz częściej przybiera formę wielokanałową. Jak reagować na nowe potrzeby konsumentów?

Handel zmienia się i zmieniają się klienci, którzy coraz częściej traktują tradycyjne sklepy jako pewnego rodzaju showroomy, gdzie zapoznają się z produktem, rozmawiają z doradcą, przyglądają konkurencyjnym rozwiązaniom. Wielu klientów chcąc uniknąć kosztów wysyłki, decyduje się na formę „kup online, odbierz w sklepie”. Handel coraz częściej przybiera formę wielokanałową. Przedsiębiorcy, którzy najszybciej dostrzegli zalety sprzedaży w formie omnichannel i potrafią odpowiednio zarządzać chociażby stanami magazynowymi jawią się jako liderzy branży.

Handel coraz częściej przybiera formę wielokanałową. Jak reagować na nowe potrzeby konsumentów?
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 22-01-2020, 11:58

Według danych firmy badawczej Gfk 11 milionów Polaków robi zakupy w Internecie. Obroty całej branży wynoszą 440 mld złotych, z czego 39 mld przypada już na zakupy online. Raport pokazuje też, że im zamożniejszy klient, tym chętniej dokonuje zakupów w nowoczesnej formie. Dla sieci detalicznych zamożny klient zawsze będzie najcenniejszy, a to oznacza również, że muszą się one dobrze przygotować na jego potrzeby, w tym na zakupy dokonywane za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży. Nikt nie lubi czekać na dostawę, czy na potwierdzenie dostępności produktu. Czarnym scenariuszem, który grozi trwałą utratą zaufania klienta jest przyjęcie zamówienia, a następnie jego anulowanie z powodu braku towaru na stanie magazynowym. Tutaj z pomocą przychodzą technologie i to nie tylko dobrze znane systemy ERP.

- Dziś, aby zrealizować zamówienie, pracownik sklepu zazwyczaj używa wydruku z systemu ERP, aby odnaleźć zamówiony towar w sklepie lub w magazynie. Niektóre elementy zamówienia mogą być już sprzedane, a niektóre zamówienia są niejednoznaczne co utrudnia ich skompletowanie i wydłuża czas realizacji. Sklep traci czas na szukanie towarów i zdarza się, że będzie musiał odrzucić zamówienie. Właśnie dlatego powstają rozwiązania, mające na celu usprawnienie tego procesu - mówi Phil Fisher, kierownik projektu HALO w Checkpoint Systems.

Jak wynika z badań rynku przeprowadzonych przez firmę Forrester i organizację branżową National Retail Federation dokładność stanów magazynowych stanowi problem aż dla 56% sprzedawców detalicznych, którzy wdrażają programy sprzedaży wielokanałowej. Rozwiązaniem, które jest w stanie zniwelować ten problem jest technologia RFID. Dzięki niej dokładność stanów magazynowych może zostać zwiększona z 65-75% do 93-99%.

Firma Checkpoint, będąca częścią CCL Industries, jest dostawcą zintegrowanego rozwiązania RF/RFID dla sprzedawców. Checkpoint Systems, odpowiadając na potrzeby sieci detalicznych stworzył nowoczesną platformę oprogramowania HALO, która jest wyposażona w funkcję zarządzania wielokanałowego i zarządzania zadaniami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    preferencje konsumenckie RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    zakupy internetowe RSS ALERT    /    sklepy stacjonarne RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.