Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Handel detaliczny: 4 modele prowadzenia biznesu

Ponad ¾ retailerów na świecie planuje zmianę modelu biznesowego w ciągu najbliższych 5 lat, by utrzymać się na rynku. Jest to kluczowy wniosek z najnowszego raportu OC&C Strategy Consultants High Velocity Retail, przygotowanego we współpracy z World Retail Congress. Które modele biznesowe są drogą do ponadprzeciętnych wyników i długofalowej przewagi rynkowej?

Handel detaliczny: 4 modele prowadzenia biznesu
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-06-2019, 14:02

Najnowszy raport OC&C przygotowany we współpracy z World Retail Congress 2019 pozwala wyraźnie stwierdzić, że weszliśmy w nowy wymiar światowego handlu detalicznego – High Velocity Retail. Raport został przygotowany w oparciu o analizę 1000 czołowych retailerów na świecie oraz wzbogacony o szereg osobistych wywiadów z Prezesami globalnych firm detalicznych.

Nową rzeczywistość dostrzega już większość retailerów, wśród których ¾ deklaruje, że model biznesowych ich firm będzie musiał zmienić się w ciągu najbliższych 5 lat, aby mogli dalej funkcjonować na rynku. W odpowiedzi na tą potrzebę Raport High Velocity Retail prezentuje cztery rodzaje zwycięskich modeli biznesowych, które stosują najlepsi detaliści na świecie, osiągając tym samym ponadprzeciętne wyniki finansowe – ich zyski rosną 5 razy szybciej niż konkurencji! 

Model 1 – Lider Wartości

Pierwsza grupa detalistów koncentruje się na nieustannym wzroście skali działalności i integracji pionowej w celu poprawy efektywności kosztowej łańcucha dostaw. Dzięki tym zabiegom są w stanie zaoferować swoim klientom najlepszą cenowo ofertę produktową. Jednak konkurowanie wyłącznie w oparciu o cenę i nieustanne otwieranie nowych punktów sprzedaży przestaje wystarczać ze względu na rosnącą transparentność i porównywalność ofert, a także rosnącą trudność w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.

Dlatego też firmy te są zmuszone do redefinicji sposobu myślenia o rynku w kierunku modelu lepszego wykorzystania efektu skali i silnych skojarzeń z marką, które już wypracowały. Najlepsi gracze rynkowi w tym modelu przestają koncentrować się na zabieganiu wyłącznie o udziały rynkowe swojej oferty produktowej, ale diagnozują i wychodzą naprzeciw innym potrzebom swojego klienta końcowego. Firmy takie odchodzą od klasycznej definicji punktu sprzedażowego, oferując swoim klientom dodatkowe usługi. Dobrym przykładem takiej działalności jest świadczenie usług pocztowych, oferowanie możliwości spożycia posiłku na miejscu przygotowanego z wybranych przez siebie produktów, możliwości zamówienia kawy i szybkiej przekąski na wynos czy wręcz kupienia zagranicznej wycieczki. W przypadku niektórych retailerów zabiegi te pozwalają na wygenerowanie dodatkowych 25-50% przychodów z tej samej bazy klientów przy praktycznie minimalnych dodatkowych nakładach finansowych. 

Model 2 – Customer Solutions

więcej informacji:

handel detaliczny RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.193.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.