Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel detaliczny: Branża żywnościowa ocenia koniunkturę lepiej niż w marcu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 12:15
Handel detaliczny: Branża żywnościowa ocenia koniunkturę lepiej niż w marcu
Branża żywnościowa ocenia koniunkturę lepiej niż w marcu. Fot. shutterstock

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w kwietniu na poziomie plus 5,2 (plus 2,4 w marcu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 17,3 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 12,1 proc. (przed miesiącem odpowiednio 15,1 proc. i 12,8 proc.). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. – podaje GUS.

Jak informuje GUS, oceny sprzedaży są optymistyczne, najlepsze od sierpnia 2008 r i utrzymują się korzystne przewidywania w tym zakresie. Diagnozy sytuacji finansowej są negatywne, choć mniej pesymistyczne od formułowanych w ostatnich siedmiu miesiącach. Odpowiednie prognozy są nieznacznie pozytywne, lepsze od zgłaszanych od listopada ub. r. 

Utrzymują się nadmierne zapasy towarów. Wzrost zamówień towarów u dostawców może być zbliżony do przewidywanego miesiąc wcześniej. Planowane jest dalsze, choć niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy przewidują, iż ceny towarów mogą nieznacznie rosnąć, choć wolniej niż oceniano przed miesiącem. 

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W kwietniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 12,3 w kwietniu, plus 8,1 przed miesiącem), pojazdy samochodowe (plus 9,4 w kwietniu, plus 6,2 w marcu) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 6,2 w kwietniu, minus 1,6 miesiąc wcześniej).

Przedstawiciele branży żywnościowej oceniają koniunkturę lepiej niż przed miesiącem (minus 0,2 w kwietniu, minus 4,1 w marcu). 

Spośród badanych jednostek, w kwietniu 6,0 proc. podmiotów nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,1 proc. przed rokiem). Wciąż największe trudności napotykane przez przedsiębiorców zgłaszających występowanie barier związane są z konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje w kwietniu br. 64,0 proc. przedsiębiorstw, 63,9 proc. w analogicznym miesiącu ub. r.), a także kosztami zatrudnienia (53,6 proc. w kwietniu br., 55,4 proc. przed rokiem). 

Od początku 2013 r. przedstawiciele badanych firm sygnalizują stopniowy spadek występowania trudności związanych z niedostatecznym popytem (39,0 proc. w kwietniu br., 42,8 proc. w analogicznym miesiącu ub. r.). Barierą, której znaczenie wzrosło najbardziej w ujęciu rocznym jest niedobór pracowników (z 5,3 proc. do 10,0 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.