REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Handel detaliczny: Branża żywnościowa ocenia koniunkturę lepiej niż w marcu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 12:15
Handel detaliczny: Branża żywnościowa ocenia koniunkturę lepiej niż w marcu
Branża żywnościowa ocenia koniunkturę lepiej niż w marcu. Fot. shutterstock

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w kwietniu na poziomie plus 5,2 (plus 2,4 w marcu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 17,3 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 12,1 proc. (przed miesiącem odpowiednio 15,1 proc. i 12,8 proc.). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. – podaje GUS.

REKLAMA

Jak informuje GUS, oceny sprzedaży są optymistyczne, najlepsze od sierpnia 2008 r i utrzymują się korzystne przewidywania w tym zakresie. Diagnozy sytuacji finansowej są negatywne, choć mniej pesymistyczne od formułowanych w ostatnich siedmiu miesiącach. Odpowiednie prognozy są nieznacznie pozytywne, lepsze od zgłaszanych od listopada ub. r. 

Utrzymują się nadmierne zapasy towarów. Wzrost zamówień towarów u dostawców może być zbliżony do przewidywanego miesiąc wcześniej. Planowane jest dalsze, choć niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy przewidują, iż ceny towarów mogą nieznacznie rosnąć, choć wolniej niż oceniano przed miesiącem. 

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W kwietniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 12,3 w kwietniu, plus 8,1 przed miesiącem), pojazdy samochodowe (plus 9,4 w kwietniu, plus 6,2 w marcu) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 6,2 w kwietniu, minus 1,6 miesiąc wcześniej).

Przedstawiciele branży żywnościowej oceniają koniunkturę lepiej niż przed miesiącem (minus 0,2 w kwietniu, minus 4,1 w marcu). 

Spośród badanych jednostek, w kwietniu 6,0 proc. podmiotów nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,1 proc. przed rokiem). Wciąż największe trudności napotykane przez przedsiębiorców zgłaszających występowanie barier związane są z konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje w kwietniu br. 64,0 proc. przedsiębiorstw, 63,9 proc. w analogicznym miesiącu ub. r.), a także kosztami zatrudnienia (53,6 proc. w kwietniu br., 55,4 proc. przed rokiem). 

Od początku 2013 r. przedstawiciele badanych firm sygnalizują stopniowy spadek występowania trudności związanych z niedostatecznym popytem (39,0 proc. w kwietniu br., 42,8 proc. w analogicznym miesiącu ub. r.). Barierą, której znaczenie wzrosło najbardziej w ujęciu rocznym jest niedobór pracowników (z 5,3 proc. do 10,0 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH