Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel detaliczny: Polska i Niemcy najatrakcyjniejszymi rynkami inwestycyjnymi w Europie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 05-03-2018, 12:59
Handel detaliczny: Polska i Niemcy najatrakcyjniejszymi rynkami inwestycyjnymi w Europie
fot. materiały prasowe

Polska i Niemcy uplasowały się na pierwszym miejscu w Europie w indeksie atrakcyjności inwestycyjnej nieruchomości handlowych opracowanym przez Union Investment.

Indeks atrakcyjności inwestycyjnej wzrósł w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, natomiast spadł w Europie, głównie z powodu wyraźnego spadku indeksu na rynku brytyjskim. Nastroje konsumentów i detalistów wzrosły we wszystkich trzech regionach

Nowy indeks Union Investment mierzy atrakcyjność 17 kluczowych rynków na świecie

Rynki handlu detalicznego na świecie zaczynają 2018 rok w dobrej formie – to najważniejszy wniosek z najnowszej edycji indeksu GRAI (Global Retail Attractiveness Index) opracowanego przez Union Investment, badającego atrakcyjność inwestycyjną nieruchomości handlowych. Pozytywny trend na rynkach nieruchomości handlowych kształtuje się za sprawą rosnącego optymizmu zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców na niemal wszystkich rynkach otwartych na inwestycje. Nastroje konsumentów i detalistów uległy znaczącej poprawie we wszystkich trzech badanych regionach za sprawą globalnej hossy, dzięki czemu wartość indeksu w każdym z nich kształtuje się na poziomie powyżej 100 punktów, oznaczającej neutralną wartość indeksu. Z drugiej strony negatywny wpływ na atrakcyjność inwestycyjną mają wyższe ceny konsumenckie i wolniejsze niż przeciętnie tempo wzrostu sprzedaży detalicznej, szczególnie w Europie.

- Mimo że Ameryka Północna zmaga się obecnie z nadwyżką powierzchni detalicznej, wciąż nieźle sobie radzi. Z kolei na europejskich rynkach handlu detalicznego obserwujemy wyraźne rozbieżności: niektóre rynki odnotowały wzrosty, inne spadki - mówi Henrike Waldburg, dyrektor zarządzania inwestycjami w handlu detalicznym w Union Investment Real Estate GmbH.

W Europie wygrywa Polska – przegrywa Wielka Brytania

Indeks EU-12, który obejmuje 12 europejskich rynków detalicznych, spadł o trzy punkty w porównaniu do ubiegłorocznego badania do poziomu 112 punktów (w skali od 0 do 200), tuż za liderem – Ameryką Północną. Największy udział w dobrych wynikach indeksu EU-12 miały Niemcy i Polska: oba kraje otrzymały po 120 punktów. Polski rynek handlu detalicznego wyróżnia się na tle wszystkich badanych krajów europejskich: w porównaniu z ubiegłym rokiem wskaźnik GRAI dla Polski wzrósł o osiem punktów. Kluczową rolę odegrało tu ponadprzeciętne tempo wzrostu sprzedaży detalicznej. Dobrze radzi sobie również Portugalia, która zajęła trzecie miejsce w rankingu europejskim. To wyraźnie pokazuje, że kraj ten poradził sobie z ogromnym kryzysem finansowym i gospodarczym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.