Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel internetowy nakręca rynek nieruchomości komercyjnych

  • wnp.pl
  • Autor: www.wnp.pl
  • Data: 28-09-2015, 16:44

Potrzeby rosnącego rynku e-handlu sprawiają, że istotnie rośnie popyt na wynajem magazynów na rynku nieruchomości komercyjnych. Jeżeli utrzyma się nadal to tempo wzrostu, wkrótce e-handel może stać się klientem deweloperów. To jeden z głównych wniosków z debaty "Magazyny: ostatnia mila - rynek powierzchni magazynowych w dobie e-handlu" zorganizowanej podczas konferencji Property Forum 2015 w Warszawie.

W Polsce rynek e-commerce ma wartość ok. 33 mld zł, czyli sięga 5 proc. wartości całej sprzedaży detalicznej.

Z jednej strony jest to trzy razy niższy poziom, niż w krajach Europy Zachodniej, ale z drugiej strony w Polsce notowana jest najwyższa dynamika wzrostu rocznej sprzedaży przez internet - wynosząca w ostatnich latach po 15 - 20 proc.

- Dochodzą do tego inne zjawiska, jak np. wynajem przez Amazon 320 tys. mkw. magazynów w Polsce, 15 proc. rocznego najmu, ale głównie do obsługi klientów w Niemczech - mówiła Joanna Sinkiewicz, associate Industrial Department w Cushman & Wakefield Polska.

Te tendencje łącznie stwarzają przesłanki ku temu, żeby popyt na magazyny ze strony sprzedawców internetowych szybko zwiększył udział w rynku, zbliżając się do głównych najemców, tj. sektora wielkopowierzchniowych sklepów i branży samochodowej.

Boom na magazyny dla potrzeb e-handlu może być większy, gdy bardziej masowo uruchomiona zostanie sprzedaż eksportowa polskich sklepów internetowych. Na razie jest ona ograniczona zarówno z powodów wewnętrznych tych sklepów, jak i występującej często obstrukcji klientów z krajów sąsiednich kupowania towarów pakowanych w Polsce.

Kluczem umożliwiającym spinanie nowych wymagań i klientów sklepów, i samych sklepów - szybkich dostaw - jest niewątpliwie magazyn. Dla potrzeb e-handlu wynajmowane są pomieszczenia składowania i przepakowywania w pobliżu dużych miast największych centrów popytu.

Ale sprawna usługa nie byłaby możliwa bez operatorów logistycznych, którymi są głównie firmy kurierskie. To one też wprowadzają usprawnienia organizacyjne i techniczne, które pozwalają utrzymać na relatywnie niskim poziomie koszt samej usługi transportu. Same też włączają się z nową ofertą.

- Jeszcze do niedawna towary zamówione w internecie w najlepszych warunkach dostarczane były do klienta następnego dnia, a standardem są dwa dni - mówił Adam Tomczak, prezes zarządu X-Press Couriers. - Natomiast dzięki koncentracja magazynów przy największych centrach popytu, gdzie zgłaszane jest 50-60 proc. zamówień, umożliwia też rozwój nowej usługi, dostaw w ciągu tego samego dnia, bowiem koszt dostawy jest nadal niski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH