Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel internetowy wpływa na relacje producent - dystrybutor

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2015, 18:24
Handel internetowy wpływa na relacje producent - dystrybutor
Andrzej Balicki,radca prawny, DLA Piper Wiater, w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Fot. Paweł Pawłowski

- Patrząc na pewną tendencję decyzji podejmowanych przez UOKiK widać, że w e-commerce wzajemne relacje pomiędzy producentami i dystrybutorami wyglądają inaczej z punktu widzenia prawa konkurencji, niż w przypadku handlu tradycyjnego - mówił w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu radca prawny, DLA Piper Wiater.

Andrzej Balicki podkreślił, że  prezesa UOKiK wielokrotnie  przyglądał się umowom zawartym pomiędzy producentami a dostawcami w zakresie sposobu dystrybucji.

- Niejednokrotnie UOKiK oponował przeciwko jakimkolwiek ograniczeniom, które producenci starali się nakładać na handel internetowy. W przypadku handlu tradycyjnego producenci dysponują pewną swobodą w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej swoich produktów, na przykład w odniesieniu do poszczególnych regionów krajów. W przypadku handlu internetowego UOKiK uważa, że producent nie jest w stanie narzucić dystrybutorowi jakichkolwiek ograniczeń - tłumaczył Balicki. Dodał przy tym, że stopniowe wzmacnianie handlu internetowego powoduje też zmianę wzajemnych relacji pomiędzy producentami, a dystrybutorami. 

- Siła dystrybutorów w zakresie swobodnego realizowania swojej polityki rośnie. Zmniejsz się natomiast siła producentów. Aspekt prawny może mieć wpływ na sposób prowadzenia biznesu - podkreślał ekspert. 

Zauważył przy tym, że w zestawieniu z ogólnie pojmowaną żywnością tradycyjną dużą dynamiką cechuje się rynek produktów ekologicznych, suplementów diety oraz produktów prozdrowotnych, co znajduje odzwierciedlanie  w podejściu organów administracji a także inspekcji.

- Rośnie tu rola prezesa UOKiK. Urząd wspomaga organy i instytucje zajmujące się poszczególnymi obszarami. Prezes UOKiK razem z Głównym Inspektorem Sanitarnym wystosował list do kilkuset producentów suplementów diety wzywający do podania informacji jakie procedury wewnętrzne są wprowadzane w firmie w kwestii zgodności reklamy i komunikacji zewnętrzna z przepisami prawnymi. Prezes UOKiK coraz silniej bada te obszary, które dotychczas z zasady były zarezerwowane dla inspekcji oraz organów sektorowych. Pierwszy krok w stosunku do rynku nowej żywności został już wykonany - mówił w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Balicki, radca prawny, DLA Piper Wiater.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Biznes kupuje w sieci NASTĘPNY ARTYKUŁ

Biznes kupuje w sieci

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH