Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel internetowy wpływa na relacje producent - dystrybutor

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2015, 18:24
Handel internetowy wpływa na relacje producent - dystrybutor
Andrzej Balicki,radca prawny, DLA Piper Wiater, w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Fot. Paweł Pawłowski

- Patrząc na pewną tendencję decyzji podejmowanych przez UOKiK widać, że w e-commerce wzajemne relacje pomiędzy producentami i dystrybutorami wyglądają inaczej z punktu widzenia prawa konkurencji, niż w przypadku handlu tradycyjnego - mówił w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu radca prawny, DLA Piper Wiater.

Andrzej Balicki podkreślił, że  prezesa UOKiK wielokrotnie  przyglądał się umowom zawartym pomiędzy producentami a dostawcami w zakresie sposobu dystrybucji.

- Niejednokrotnie UOKiK oponował przeciwko jakimkolwiek ograniczeniom, które producenci starali się nakładać na handel internetowy. W przypadku handlu tradycyjnego producenci dysponują pewną swobodą w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej swoich produktów, na przykład w odniesieniu do poszczególnych regionów krajów. W przypadku handlu internetowego UOKiK uważa, że producent nie jest w stanie narzucić dystrybutorowi jakichkolwiek ograniczeń - tłumaczył Balicki. Dodał przy tym, że stopniowe wzmacnianie handlu internetowego powoduje też zmianę wzajemnych relacji pomiędzy producentami, a dystrybutorami. 

- Siła dystrybutorów w zakresie swobodnego realizowania swojej polityki rośnie. Zmniejsz się natomiast siła producentów. Aspekt prawny może mieć wpływ na sposób prowadzenia biznesu - podkreślał ekspert. 

Zauważył przy tym, że w zestawieniu z ogólnie pojmowaną żywnością tradycyjną dużą dynamiką cechuje się rynek produktów ekologicznych, suplementów diety oraz produktów prozdrowotnych, co znajduje odzwierciedlanie  w podejściu organów administracji a także inspekcji.

- Rośnie tu rola prezesa UOKiK. Urząd wspomaga organy i instytucje zajmujące się poszczególnymi obszarami. Prezes UOKiK razem z Głównym Inspektorem Sanitarnym wystosował list do kilkuset producentów suplementów diety wzywający do podania informacji jakie procedury wewnętrzne są wprowadzane w firmie w kwestii zgodności reklamy i komunikacji zewnętrzna z przepisami prawnymi. Prezes UOKiK coraz silniej bada te obszary, które dotychczas z zasady były zarezerwowane dla inspekcji oraz organów sektorowych. Pierwszy krok w stosunku do rynku nowej żywności został już wykonany - mówił w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Balicki, radca prawny, DLA Piper Wiater.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Biznes kupuje w sieci NASTĘPNY ARTYKUŁ

Biznes kupuje w sieci

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.