Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel internetowy żywnością w Polsce będzie coraz istotniejszy

  • Autor: portalspozywczy.pl/Just Food
  • Data: 04-02-2015, 14:55
Handel internetowy żywnością w Polsce będzie coraz istotniejszy

Sprzedaż za pośrednictwem internetu stanowi obecnie jedynie 0,24 proc. wartości całego rynku spożywczego w Polsce, jednak dobrze rokuje na przyszłość. Analitycy rynkowi spodziewają się, że przynajmniej do końca obecnej dekady udział kanału e-commerce w handlu żywnością będzie rósł o minimum 20 proc. rocznie - czytamy w "Just Food".

Aktualnie liderem internetowego handlu żywnością w Polsce jest Tesco, które w ubiegłym roku wyprzedziło Almę. Brytyjska sieć wysyła artykuły spożywcze z 26 hipermarketów w 19 regionach kraju. Usługa Tesco Ezakupy swoim zasięgiem obejmuje około 30 proc. mieszkańców Polski. W ubiegłym roku sieć Tesco wykonała kolejny krok w kierunku ekspansji w e-handlu, wypuszczając aplikację mobilną pozwalającą klientom na składanie zamówień za pośrednictwem smartfonów i tabletów.

Oprócz Tesco, w internecie żywnością handlują również m.in. Auchan, E.Leclerc, Alma, Piotr i Paweł oraz Frisco.pl. Na wejście w kanał e-commerce jak dotąd nie zdecydowały się natomiast sieci Carrefour i Biedronka.

Zdaniem Jarosława Frontczaka, analityka PMR Consulting, ani dyskontowa sieć należąca do Jeronimo Martins, ani Carrefour w najbliższym czasie nie otworzą własnych e-sklepów. Ekspert zauważa, że Biedronka wchodząc w internetową sprzedaż żywności mogłaby namieszać w kanale e-commerce, ze względu na bardzo rozbudowaną sieć 2500 placówek. Uruchomienie e-sklepu przez dyskontową sieć wiązałoby się jednak z bardzo dużymi nakładami inwestycyjnymi. Innym argumentem przemawiającym za tym, aby Biedronka na razie nie wchodziła w kanał e-commerce, jest nieduże portfolio oferowanych produktów, które może okazać się niewystarczające dla potencjalnych klientów.

Również sieć Carrefour w swoich najbliższych planach nie uwzględnia rozpoczęcia sprzedaży artykułów spożywczych przez internet. Jeden z hipermarketów należących do francuskiej grupy prowadzi co prawda sprzedaż niektórych produktów za pośrednictwem Allegro, jednak jest to pojedynczy tego typu przypadek. Do Carrefoura od kilkunastu miesięcy należy też sieć olsztyńskich supermarketów Rast, posiadających własny e-sklep. Carrefour od momentu przejęcia regionalnej sieci całkowicie milczy na temat jej internetowej usługi. Można jednak domniemywać, że służy mu ona do testowania możliwości polskiego rynku.

Czytaj więcej:
Prezes Carrefour Polska: Internet znakomicie uzupełni naszą ofertę
Jeronimo Martins pracuje nad e-Biedronką

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH