Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel inwestuje w promocję. Lidl na czele największych reklamodawców sektora

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 29-08-2017, 10:41
Handel inwestuje w promocję. Lidl na czele największych reklamodawców sektora
fot. shutterstock

Wydatki mediowe sektora handel (bez e-commerce) w pierwszej połowie 2017 roku wyniosły 492,7 mln zł, o 8% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i 33% więcej niż dwa lata temu. Najwięcej zainwestowały w promocję super- i hipermarkety – 327,4 mln zł – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Na czele największych reklamodawców sektora utrzymał się Lidl. W porównaniu rok do roku z podium spadło Jeronimo Martins Polska, które wyprzedził Terg, właściciel sieci marketów Media Expert. W TOP 3 uplasowało się także Metro Group (do którego należą: MAKRO Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn).

 

W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki mediowe w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku stanowiły 66% inwestycji w promocję całego sektora handel. W porównaniu do pierwszej połowy 2016 roku jest to spadek o 4 punkty procentowe. Warto jednak zauważyć, że super- i hipermarkety wydały na reklamę w tym roku o ponad 7,4 mln zł więcej. Na drugim miejscu znajdują się sklepy i hurtownie, które na promocję w pierwszej połowie 2017 roku przeznaczyły budżet w wysokości 139,1 mln zł. Ich udział w wydatkach całego sektora wyniósł 28%, o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Wpłynął na to wzrost inwestycji w promocję tej kategorii o ponad 27,6 mln zł - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Wśród super- i hipermarketów najwięcej wydają na reklamę markety wielobranżowe i dyskonty o małej powierzchni (ich udział w kategorii to 40%) i markety RTV, AGD (28% udziału).

Zdecydowanym liderem wśród reklamodawców z sektora handel jest Lidl. Jego wydatki na reklamę wyniosły w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku 65,7 mln zł, o 5% więcej niż w analogicznym okresie w 2016 roku. Na drugim miejscu uplasowało się Metro Group, które przeznaczyło na promocję prawie 36 mln zł, a na trzecim Terg z inwestycjami na poziomie 31,9 mln zł. Obaj reklamodawcy także wydali w porównaniu rok do roku więcej na promocję – odpowiednio o 9% i 14%. Tuż za podium znalazł się właściciel marki Biedronka - Jeronimo Martins Polska, który na wydatki mediowe przeznaczył w pierwszej połowie tego roku 29,5 mln zł, o 9% mniej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku.

Jak informuje Codemedia, z sondażu przeprowadzonego przez agencję badawczą Maison&Partners na zlecenie ISBnews wynika, że Polacy bardzo chętnie robią zakupy w marketach wielobranżowych i dyskontach. Wśród nich na pierwszym miejscu plasuje się Biedronka – jest ulubionym sklepem aż 62% badanych. W dalszej kolejności wybierany jest Lidl. Obie marki mierzą się w walce o tego samego konsumenta, dlatego nie powinien nas dziwić wzrost wydatków reklamowych Lidla, który próbuje wyprzedzić swojego rywala – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

W TOP 10 reklamodawców sektora handel znalazły się także: Euro-Net Warszawa, Tesco Polska, Ikea Polska, Kaufland Polska Markety, Carrefour Polska, Leroy Merlin Polska. W porównaniu do poprzedniego roku z zestawienia TOP 10 wypadł Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.