REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Handel mobilny rośnie trzykrotnie szybciej, niż cały sektor e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 09-03-2015, 14:04
Handel mobilny rośnie trzykrotnie szybciej, niż cały sektor e-commerce
fot. Wikimedia Commons, na licencji CC BY-SA-3.0

Jak wynika z najnowszego badania PayPal i Ipsos, handel mobilny w Polsce rośnie w trzykrotnie szybszym tempie, niż cały sektor e-commerce. Od 2013 do 2016 roku, średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce wyniesie 32,8 proc., w porównaniu do 10,4 proc. wzrostu w przypadku e-handlu ogółem (uwzględniającego już handel mobilny).

REKLAMA

Przez ostatnie kilka lat moglibyśmy obserwować stabilny wzrost obu sektorów. W przypadku rynku mobilnego, od 2013 roku widoczne jest stałe zwiększanie się poziomu zaangażowania konsumentów - od prawie 1,5 miliarda złotych wydanych w 2013 roku, do prawie 3,5 miliarda przewidywanego na rok 2016. Tak znacząca zmiana (+35 proc. w samym 2014 r.), wymusza pytanie o preferencje i zwyczaje konsumentów, tak intensywnie zmieniające oblicze e-commerce w Polsce.

Jak zauważają autorzy raportu, zaawansowanie technologii otwiera przed e-handlem zupełnie nowe możliwości, dostępne dziś dla każdego - ponad granicami państw, w każdym miejscu na świecie, o każdej porze i przez każde urządzenie. Smartfony i tablety są relatywnie nowymi udogodnieniami w e-handlu, ale konsumenci korzystają z nich już w pełni świadomie. Zgodnie z wynikami badania, 26 proc. polskich kupujących online w ciągu 12 miesięcy robiło zakupy za pomocą smartfona, a 16 proc. na tablecie.

Co więcej, urządzenia mobilne nie służą konsumentom tylko do zakupów, ale także do poszukiwania dodatkowych informacji z nimi związanych. 37 proc. polskich użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o sklepie lub firmie, 27 proc. czytało na telefonach recenzje lub opinie innych klientów, a 22 proc. porównywało na nim ceny będąc już w sklepie.

Konsumenci doceniają wygodę i prostotę aplikacji służących do dokonywania płatności mobilnych. Największą zaletą płacenia przez aplikację jest ich zdaniem wygoda (stwierdziło tak 46 proc. respondentów), 39 proc. wybiera szybkość, a dla 26 proc. największą wygodą jest brak konieczności noszenia ze sobą fizycznego portfela. Innymi atrybutami aplikacji postrzeganymi jako zalety są: możliwość przypomnienia ‘o zniżkach i kuponach (opcja wybrana przez 22 proc. użytkowników smartfonów lub tabletów), otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności (21 proc.) oraz trzymania w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów (20 proc.). Nie można się więc dziwić, że siłą napędową handlu mobilnego są młodzi dorośli: 59 proc. globalnych zakupowiczów mobilnych ma od 18 do 34 lat. W przypadku wszystkich nabywców online stanowią oni 44 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH