Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Handel musi stworzyć specjalną ofertę dla osób starszych

Ostra konkurencja na rynku handlowym i wojna promocyjno-cenowa powoduje, że sieci muszą znaleźć odpowiedź na obecną sytuację, tak aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol, dyrektor generalny sieci Chata Polska komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl najważniejsze trendy rynkowe.

Handel musi stworzyć specjalną ofertę dla osób starszych
Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol, dyrektor generalny sieci Chata Polska, fot. PTWP/ŻelaznaStudio

Autor: portalspozywczy.pl, Paweł Jachowski
Data: 24-07-2015, 13:59

- Po pierwsze, w pewnym sensie naturalnym trendem jest to, że wszyscy wciąż próbują się numerycznie rozwijać. W tym wyścigu o jak największą liczbę sklepów my staramy się w tej chwili raczej nie uczestniczyć za wszelką cenę. Interesuje nas coś, czym potrafimy właściwie zarządzać. Jeżeli będziemy uczestniczyć w wyścigu, a nie opłaci się to nam biznesowo, to po co się ścigać? - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol, dyrektor generalny sieci Chata Polska.

Drugi ważny trend, który widzi na rynku Sylwester Maćkowiak, to smart-shopping. - Świadomość konsumencka jest w tej chwili nieporównywalnie większa, niż jeszcze kilka lat temu. Konsument ma dziś dostęp nie tylko do prostej gazetki, czy do billboardu. Czerpie on teraz informacje z wielu innych źródeł – może je pozyskiwać online, praktycznie każdego dnia. Konsument może weryfikować asortyment, oferty promocyjne, ceny, praktycznie wszystko, nie wychodząc przy tym z domu. To oznacza oczywiście, że klient w sklepach będzie poszukiwał tylko najlepszej oferty. Spodziewam się jednak, że pęd cenowy powoli będzie wyhamowywany na rzecz poprawy jakości. To będzie coraz bardziej powszechne zjawisko: stawianie nie na cenę, lecz na jakość - tłumaczy dyrektor generalny sieci Chata Polska

- Tym, co wszyscy już powoli zauważają, jest tak naturalne zjawisko, jak starzenie się społeczeństwa. Oznacza ono, że oferta w sklepach będzie musiała zostać oparta o klienta, który ma być może mniejszy portfel, ale jest to portfel jak najbardziej stabilny. Potrzebna jest specjalna oferta dla osób starszych. Mam jednak przy tym nadzieję, że polskie społeczeństwo będzie się rozwijać i również młodzi ludzie będą konsumentami, którzy zdynamizują wartość rynku detalicznego - wyjaśnia Sylwester Maćkowiak.

Kolejnym trendem, czy raczej zjawiskiem, które jest nieuniknione, jest konsolidacja rynku. - Podmioty łączą się, żeby mieć większą skalę działania. Dzięki zwiększaniu skali, firmy będą pozyskiwać z jednej strony lepsze warunki zakupowe, a z drugiej – tworzyć lepsze oferty sprzedażowe. Podmioty konsolidujące się będą zyskiwać niższe koszty działalności. Jest to tendencja, która trwa już od wielu, wielu lat i wydaje mi się, że ten proces jeszcze się nie zakończył. Proszę zwrócić uwagę, że nadal mamy w Polsce dużo tzw. sieci nowoczesnych, a to oznacza, że te sieci także będą podlegać procesowi konsolidacji - tłumaczy szef Chaty Polskiej.

więcej informacji:

Sylwester Maćkowiak RSS ALERT    /    Chata Polska RSS ALERT    /    Grupa Mar-Ol RSS ALERT    /    Mar-Ol RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • monia 2015-08-02 23:11:23
    smart shopping będzie coraz modniejszy, bo po prostu jest ważnym kierunkiem zakupowym w obecnej dobie konsumpcjonizmu. a że ma znaczenie dla finansów, to tym bardziej. całą jego ideę fajnie opisali na poradniku inwestowania :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.29.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.