Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel na Krupówkach według nowych zasad

  • Autor: PAP
  • Data: 30-06-2016, 19:53

W piątek wchodzi w życie uchwała o Parku Kulturowym w przestrzeni Krupówek, zgodnie z którą z deptaku mają zniknąć szpecące reklamy i handel obnośny. Wciąż jednak nie ma planu ochrony, który stworzyć ma burmistrz. Handlujący sprzeciwiają się nowym przepisom i zapowiadają proces.

Zgodnie z uchwałą o Parku Kulturowym z fasad kamienic przy Krupówkach mają zniknąć wielkie reklamowe billboardy, zakazane też będzie wywieszanie towaru na elewacjach. Zabroniona będzie sprzedaż "z ręki" oraz usługi tzw. wędrownych przebierańców oferujących fotografie.

Zdaniem komendanta zakopiańskiej straży miejskiej Marka Trzaskosia handlujący mieli rok na dostosowanie się do przepisów. Handlujący oponują, mówiąc, że do tej pory nie ma przyjętego planu ochrony, który miał określić szczegóły dotyczące wyglądu i wymiarów straganów, czy gabaryty szyldów.

Straż miejska będzie od piątku kontrolowała, czy zapisy uchwały są na Krupówkach przestrzegane.

- Będziemy na początku upominali handlujących, ale także możemy nakładać mandaty w wysokości 500 zł. Kodeks karny przewiduje także konfiskatę towaru. W pierwszej kolejności chcemy zlikwidować handel na elewacjach budynków oraz usunąć nielegalne reklamy. Z Krupówek mają też zniknąć nagabujący do odpłatnych zdjęć przebierańcy - powiedział PAP Trzaskoś.

Zakopiańscy radni dopiero w czwartek uchwalili szczegóły dotyczące straganów handlowych, ale wciąż nie ma planu ochrony. Zdaniem radnego Bartłomieja Bryjaka, członka zespołu konsultacyjnego do spraw Parku Kulturowego, wątpliwości budzi możliwość egzekucji uchwały o Parku Kulturowym bez obowiązującego planu ochrony. Radni zobowiązali burmistrza do stworzenia takiego planu. Jednak według prawników uczestniczących w sesji rady miasta, uchwała może być wdrożona bez planu.

Handlujący na deptaku obawiają się, że przez nowe przepisy część ludzi straci pracę i zapowiadają walkę w sądzie. Zdaniem handlarzy konsultacje w sprawie Parku Kulturowego były fikcją, bo ich uwagi nie były brane pod uwagę.

- Idziemy na otwartą wojnę z władzami miasta, bo bronimy stanowisk pracy i ludzi. To nasz byt. Nie usuniemy się i oddamy sprawę do sądu i wykorzystamy wszystkie środki prawne. Niech władza tłumaczy się w sądzie, co zrobiła. Konsultacje były fikcją. Nie ma opracowanych szczegółowych wytycznych dotyczących parku kulturowego - powiedział Jan Niemiec prowadzący handel na Krupówkach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 621) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.