Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel transgraniczny to olbrzymie wyzwanie dla branży e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl / Grupa Integer
  • Data: 15-12-2014, 14:58
Handel transgraniczny to olbrzymie wyzwanie dla branży e-commerce
Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl (fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl)

Handel transgraniczny jest popularny wśród 90 proc. e-konsumentów. Oznacza to, że dziewięciu na dziesięciu e-klientów w pewnym momencie dokonało zakupu w kraju innym, niż ich własny - wynika z opublikowanego niedawno raportu "Global Online Shopping Study 2014" przygotowanego przez Pitney Bowes.

Prawie 40 proc. e-konsumentów z całego świata dokonało przynajmniej raz zakupów online w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii lub Niemczech, trzech czołowych zachodnich rynkach e-commerce. Oznacza to, że małe i średnie przedsiębiorstwa w tych krajach mają przewagę konkurencyjną w stosunku do reszty światowych firm przy sprzedaży swoich produktów lub usług w Internecie.

Badanie pokazuje, że najchętniej za granicami kupują Australijczycy (63 proc. e-konsumentów), potem Kanadyjczycy i Rosjanie (po 54 proc.). Co zaskakuje w raporcie, konsumenci z Azji również często korzystają z zachodnich sklepów online. Udział handlu transgranicznego w poszczególnych krajach azjatyckich przedstawia się następująco: Korea Południowa (21 proc.), Chiny (19 proc.), a potem Indie i Japonia (po 15 proc.).

Według wspomnianego badania, największą barierą dla zakupów w innych krajach są wysokie koszty wysyłki (68 proc. respondentów wskazało tę odpowiedź). Kolejną przeszkodą są wysokie opłaty celne i podatki (58 proc. odpowiedzi) oraz długie terminy dostawy (42 proc. odpowiedzi). Inne czynniki mające znaczenie dla kupujących to brak bezpieczeństwa, ryzyko oszustwa i niewystarczająca ochrona danych - tylko połowa (46 proc.) e-klientów nie obawia się oszustw w trakcie międzynarodowych zakupów.

- Podczas gdy wykorzystanie dronów w dostawie to bardzo odległy w czasie temat, zdecydowanie zbyt mało mówi się o bieżących wyzwaniach logistycznych, jak właśnie handel transgraniczny. Zgodnie z tym, co pokazują statystyki, na rynku jest ogromne zapotrzebowanie na usługi cross-border, które póki co są mało zadowalające dla konsumentów pod względem jakości, szybkości i ceny - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Zdaniem szefa spółki, może okazać się, że sojusze operatorów logistycznych nie będą wystarczająco skuteczne, aby na dużą skalę oferować tego typu dostawy. Jak tłumaczy, kluczem do sukcesu jest zbudowanie rozległej i funkcjonalnej sieci transgranicznej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH