Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel transgraniczny to perspektywiczna gałąź e-commerce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-08-2017, 14:26
Handel transgraniczny to perspektywiczna gałąź e-commerce
Fot. shutterstock

Handel transgraniczny to dziś najszybciej rosnąca i najbardziej perspektywiczna gałąź e-commerce. Obecnie już co siódmy zakup w internecie to właśnie transakcja typu cross-border (transgraniczna). Jak wynika z raportu „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, dynamika transakcji transgranicznych w Polsce sięga 145 proc.

2016 rok okazał się pod tym względem przełomowy - wzrost wyniósł aż 7 pkt proc., co dało naszemu krajowi pozycję lidera pod względem dynamiki wśród państw unijnych. Ale odsetek kupujących online jest w Polsce wciąż niższy niż w innych krajach UE. Z danych Eurostatu wynika, że już ⅔ Europejczyków robi e-zakupy przez internet (w 2013 r. 61 proc.). W Polsce to tylko nieco ponad połowa internautów. To jednak i tak stanowi pokaźną grupę ponad 16 mln konsumentów - informują autorzy raportu „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego”.

W 2016 r. w sklepach internetowych zostawiliśmy w sumie 6,03 mld euro., czyli porównywalnie z ze Szwedami (5,74 mld euro), Holendrami (8,19 mld euro), czy Włochami (8,78 mld euro). Wciąż daleko nam jednak Hiszpanów czy Francuzów (odpowiednio 11,45 mld euro i 42,63 mld euro), nie wspominając już o Niemcach, czy Brytyjczykach (odpowiednio 62,45 mld euro oraz 71,05 mld euro).

Polacy stają się jednak coraz bardziej otwarci na zakupy w innych krajach. Polacy napędzający handel transgraniczny to - jak wynika z danych Gemiusa - przede wszystkim osoby młode, dobrze wykształcone, mające ponadprzeciętne dochody (powyżej 5000 zł), zamieszkujące średnie i większe miasta. Ponadto, osoby te w zauważalnie większym stopniu korzystają z urządzeń mobilnych podczas odwiedzania sklepów zagranicznych.

Na podstawie przeprowadzonych przez eBay badań prognozuje się, że w ciągu czterech lat sprzedaż transgraniczna ma stanowić jedną trzecią handlu internetowego na świecie. Z pewnością cross-border będzie zyskiwał pod względem wartości zakupów - informują autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Szymon 16-09-2017, 00:46:
Aplikacje internetowe dla firm z każdej branży:

zajrzyj na stronę Artmetic!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH